توسعه منطقه جمکران یکی از اولویت های مهم مدیریت شهری است

سپهر اقتصاد-رئیس شورای اسلامی شهر قم با تأکید بر لزوم توسعه منطقه جمکران گفت: توسعه منطقه جمکران یکی از اولویت‌های مهم مدیریت شهری است، تعامل تولیت مسجد مقدس جمکران و مدیریت شهری می‌تواند توسعه منطقه را سرعت داده و رضایت مردم را برآورده کند.


به گزارش شهرنیوز، محسن محرری در دیدار با حجت‌الاسلام‌والمسلمین اجاق‌نژاد، تولیت مسجد مقدس جمکران با ابراز خرسندی نسبت به تحولات مثبت در مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: حضور شما در مسجد مقدس جمکران پاسخی به تلاش چهل‌ساله شما به جهان تشیع است.

وی از اعلام آمادگی همکاری مدیریت شهری در جهت همکاری با تولیت جدید مسجد مقدس جمکران خبر داد و افزود: امروز در شورای اسلامی شهر قم جمعی از متخصصین به مردم خدمت کرده و آماده همکاری با مسجد مقدس جمکران برای پیشبرد برنامه‌ها این مجموعه در جهت توسعه مسجد و برگزاری برنامه‌های فرهنگی تقویت تعاملات این دو نهاد هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با یادآوری جایگاه شهر قم در جهان تشیع تصریح کرد: توسعه شهر قم بر مبنای اصل زیارتی بودن شهر یعنی وجود حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس قم و بر پایه توجه به گردشگری زیارتی بوده و بر اساس این مهم توجه به مسجد مقدس جمکران جایگاه ویژه‌ای دارد.

وی با یادآوری پیشینه شورای اسلامی شهر قم در ۶ دوره گذشته و سابقه اعضای شورا گفت: شورای اسلامی شهر مقدس قم، ۶ کمیسیون تخصصی دارد که مسائل شهر را بر صورت تخصصی و با جزئیات موردبررسی قرار می‌دهند و کارها به‌روز انجام‌شده و شورا تمام قراردادها و معاملات شهرداری را رصد می‌کند.

محرری خاطرنشان کرد: نظارت و حضور اعضای شورای اسلامی شهر قم نسبت به سایر شهرها فعال‌تر بوده و بیش از ۵۰ درصد وقت اعضا در شهرداری و سازمان‌ها و مناطق می‌گذرد و تعاملات گسترده‌ای با تمام نهادها و ارگان‌های اجرایی و فرهنگی و همچنین نهادهای مؤثر در شهر برقرار است و تمام‌وقت در حال خدمت به مردم هستند.

وی در ادامه به توسعه پیرامون مسجد مقدس جمکران اشاره کرد و گفت: شاهد اتفاقات خوبی در رینگ یک و دو مسجد مقدس جمکران بوده و شاهد تحول بزرگی در بازگشایی مسیرهای پیرامون مسجد مقدس هستیم اما هنوز اتفاقی که باید در بافت شهری در این منطقه بیفتد، رقم نخورده است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: هنوز فاصله زیادی با شرایط مطلوب در این منطقه وجود دارد و باید انتظارات مردم در این بخش نیز برآورده شود تا مسائل اجتماعی و فرهنگی منطقه به‌خوبی مدیریت‌شده و البته شهرداری و مدیریت شهری آماده همکاری با تولیت مسجد مقدس جمکران برای ارائه خدمات به مردم است.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت شهری می‌تواند در برگزاری برنامه‌های فرهنگی در محله جمکران نیز همکاری داشته و با نگاه فرهنگی جدید در مسجد مقدس جمکران تحولی در حوزه فرهنگ شهروندی و توسعه منطقه و بهبود کیفیت میزبانی از زائران ایجاد کنیم.

محرری با اشاره به اهمیت مشارکت مردم تأکید کرد: در زمان برگزاری مراسم نیمه شعبان می‌توانیم با همکاری مردم بسیاری از خدمات لازم به زائران را به کیفیت بهتری ارائه داده و شاهد مشارکت مؤثر مردم در این حوزه باشیم.

وی در ادامه با ابراز خرسندی از روند تملک در منطقه گفت: یک طرح بازگشایی جدید در دست اقدام بوده و امیدواریم به‌زودی در همه حوزه‌ها مشارکت فعالی بین این دو نهاد برقرار شود و مطالبه تولیت از دولت در جهت توسعه این منطقه این اقدامات را سرعت دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم در پایان یادآور شد: کمبود فضای سبز مسجد مقدس جمکران مشهود است و شهرداری آماده همکاری با مسجد در توسعه فضای سبز را دارد، همچنین به‌زودی ایستگاه مترو این منطقه نیز تکمیل خواهد شد که به توسعه منطقه کمک زیادی خواهد کرد.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر