تکمیل بانک املاک پارکینگی شهر قم

سپهر اقتصاد-سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: یکی از اقدامات مهم تکمیل بانک املاک شهرداری قم در حوزه پارکینگ بود که در مدت سه ماه، 54 هزار مترمربع شامل 93 پلاک و به ظرفیت دو هزار و 178 واحد به مجموعه پارکینگ شهر قم اضافه شد.


رضا خانه‌زاد یزدی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، با اشاره به برنامه‌های شهرداری قم در حوزه تأمین و افزایش ظرفیت‌های پارکینگ عمومی در شهر اظهار داشت: این موضوع از سوی مردم و شورای اسلامی شهر از شهرداری مطالبه شده است که با اقدامات سال 1401 می‌توانیم به‌خوبی به این سؤال پاسخ دهیم.
وی با بیان اینکه تمام پارکینگ‌های سطح شهر تا پایان 1400، حدود 5 هزار و 92 برای خودروی سواری و دو هزار و 13 پارکینگ برای موتورسیکلت  بود، افزود: تعدادی پارکینگ هم بخش خصوصی داشت که با این احتساب درمجموع کمتر از 5 هزار و 500 دستگاه پارکینگ در سطح شهر در سال‌های گذشته تأمین‌شده است.
سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم مساحت این پارکینگ‌ها را کمتر از 140 هزار مترمربع دانست و ادامه داد: در سال 1401 نخستین اقدام تکمیل بانک املاک شهرداری قم در حوزه پارکینگ بود که با همکاری‌های صورت گرفته توانستیم در مدت سه ماه، 54 هزار مترمربع شامل 93 پلاک و به ظرفیت دو هزار و 178 واحد را به مجموعه پارکینگ شهر قم اضافه کنیم که رشد بسیار خوبی محسوب می‌شود.
به گفته وی، در حال حاضر 50 درصد این پلاک‌ها به‌صورت موقت به‌عنوان پارکینگ روسطحی بهره‌برداری می‌شوند.
یزدی با تأکید بر اینکه رویکرد دوم در این زمینه پروژه‌های کلان پارکینگ طبقاتی بوده که در سال 1401 گام‌های بسیار مثبتی در این زمینه نیز برداشته‌شده است، گفت: 87 هزار و 766 مترمربع زیربنا درزمینه احداث پارکینگ طبقاتی در سال 1401 به‌صورت عملی به مرحله اجرا درآمد که اکثر این پارکینگ‌ها در حال حاضر یا در مرحله فاز دو شدن نقشه‌ها هستند یا پیمانکار انتخاب و کار اجرایی آن آغازشده است.
وی مجموع ظرفیت این پارکینگ‌های طبقاتی را بیش از 3 هزار خودرو برشمرد و اضافه کرد: این تعداد پارکینگ ظرفیت خوبی برای شهر ایجاد خواهد کرد.
خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر