ثبت زیست ۱۴۰ گونه جانوری در منطقه «پلنگ دره» قم

در سرشماری صورت گرفته زیست بیش از ۱۴۰ گونه جانوری در منطقه حفاظت شده پلنگ دره ثبت شد.

سپهر اقتصاد-فرمانده یگان حفاظت محیط زیست قم، گفت: در سرشماری صورت گرفته زیست بیش از ۱۴۰ گونه جانوری در منطقه حفاظت شده پلنگ دره ثبت شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، محمدرضا عابدی مقدم، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قم با اشاره به سر شماری حیات وحش پلنگ دره در دو فصل تابستان و زمستان هدف از این اقدام را آگاهی از آخرین وضعیت حفاظت حیات وحش و دانستن آمار دقیق آن دانست.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان، گفت: محیط بانان استان قم با کمک همکارانی از استان لرستان کار سرشماری را از سحرگاه ۲۷ تیرماه آغاز کردند و روند عملیات تا تاریک شدن هوا ادامه داشت.

وی تعداد محیط بانانی که در این سرشماری یک روزه شرکت کردند را ۲۵ نفر اعلام کرد و افزود: به دلیل مسائل امنیتی و حفظ حیات وحش منطقه حفاظت شده نمی‌توانیم تعداد دقیق گونه‌های موجود در پلنگ دره به ویژه پستانداران را اعلام کنیم،

عابدی مقدم ادامه داد: اما طبق سرشماری‌های انجام شده در سال‌های گذشته بیش از ۱۴۰ گونه از انواع جانوارن شامل پستاندارانی همچون قوچ، کل و بز یا همان بز کوهی، میش و همچنین انواع پرندگان، خزندگان و دو زیستان شناسایی شده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان وجه تسمیه منطقه پلنگ دره را وجود تعداد زیاد پلنگ در سوابق تاریخی این منطقه دانست و گفت: متاسفانه در سال‌های اخیر به دلیل شکار بی رویه خوراک پلنگ‌ها در منطقه، این گونه‌ کم نظیر حیات وحش دیده نشده است.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر