جامعه نخبگان برای حل مشکلات زیست‌محیطی استان به میدان بیایند

جامعه نخبگان برای حل مشکلات زیست‌محیطی استان به میدان بیایند

سپهر اقتصاد-محمدحسین بازگیر در دیدار رییس بنیاد نخبگان استان قم گفت: اداره کل استان به لحاظ منابع اعتباری و نیروی انسانی در میان ادارات کل محیط زیست در رتبه آخر کشور قرار دارد، اما به لحاظ معیارهایی نظیر سرانه واحد‌های صنعتی و مناطق طبیعی در رتبه های میانی قرار گرفته است.

وی در ادامه افزود: همین فاصله میان منابع و امکانات با گستردگی وظایف و ماموریت ها باعث فشار مضاعف به کارشناسان اداره کل شده است، از این رو بهره مندی از تمامی ظرفیت ها در راستای حفظ و حراست از محیط زیست اهمیت بسیاری دارد.

وی جامعه نخبگان استان قم را ظرفیت عظیمی برای حل مشکلات و چالش‌های زیست محیطی استان دانست و گفت: نخبگان دغدغه مند استان قطعاً می‌توانند با انجام طرح‌های پژوهشی مرتبط در بهبود وضعیت محیط زیست بسیار مؤثر باشند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم خواستار تشکیل هیأت اندیشه ورز نخبگانی در این حوزه شد و گفت: امروز آحاد جامعه و همه دستگاههای اجرایی باید برای حفظ امنیت و سلامت مردم، برای برطرف شدن چالش های زیست محیطی تلاش کنند.

سیدسعیدرضا منتظری نیز در این دیدار ضمن تشریح طرح‌های حمایتی بنیاد نخبگان، بر ضرورت گسترش همکاری های علمی فیمابین و تسهیل حضور و مشارکت نخبگان در راستای حفاظت از طبیعت و محیط زیست تأکید کرد.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر