جذب ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار طی ۲ سال گذشته در قم

سپهر اقتصاد-رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قم، گفت: در دوسال گذشته ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار در استان جذب شده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، حسن نادری، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در حاشیه نشست با خبرنگاران در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما با بیان اینکه در دو سال گذشته هزار و ۸۶ میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های عمرانی در بخش‌های آب، راه‌سازی، بهداشت و ورزش جذب استان شده است گفت: مبلغ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان هم در سفر ریاست جمهوری به استان تزریق شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مجموع نقدینگی تزریق شده به استان در این مدت را ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان دانست و افزود: این در حالی است که اعتبارات جذب شده استان در ۵ سال پایانی دولت قبل، تنها هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بوده است.

وی پیشرفت و تکمیل راه قم به کهک، قم به آوه و قم به تهران را از جمله طرح‌های انجام شده از محل این اعتبارات اعلام کرد و گفت: اجرای طرح‌های آب‌رسانی به روستا‌ها و فاضلاب مسکن مهر هم از محل همین اعتبارات در حال انجام است.

نادری با اشاره به جمعیت استان قم گفت: بر اساس آخرین آمار جمعیت استان به ۱ یک میلیون و ۴۳۵ نفر رسیده است که استان از این حیث در رتبه ۲۰ کشور قرار دارد.

وی با بیان اینکه نرخ تورم استان قم در تیر امسال ۴۸.۷ بوده است، گفت: آخرین نرخ بیکاری ثبت شده در استان قم نیز ۸.۵ درصد بوده است که از این نظر استان در رتبه ۲۰ کشور قرار دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با اشاره به در حال انجام بودن طرح آب‌رسانی به ۷۸ روستای استان گفت: تا کنون آب‌رسانی به ۷۰ روستا انجام شده است.

وی همچنین از پیشرفت ۷۰ درصدی آب‌رسانی به روستا‌های شهرستان کهک خبر داد و افزود: آب‌رسانی به ۶ روستا در محور قم به تهران هم تا پایان شهریور به اتمام خواهد رسید.

نادری در ادامه به اشتغال ۳۴ هزار نفر در قالب استخدام رسمی، پیمانی و قراردادی در دستگاه‌های اجرایی استان و اشغال ۵۴ درصدی پست در استان اشاره کرد و گفت: در حالیکه اشغال پست در کشور ۶۰ درصد است، برای پوشش این فاصله جلساتی با رئیس سازمان اداری، استخدامی کشور صورت گرفت و مقرر شد در مدت ۳ سال آینده با هر بازنشسته مجوز جایگزین استخدام از طریق آزمون‌های استخدامی، استخدام رسمی و پیمانی به استان داده شود.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر