جلسه میراث‌فرهنگی و شهرداری قم برای رسیدگی به مراکز تاریخی برگزار شد

سپهر اقتصاد-جلسه مشترک بین اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم و شهرداری منطقه ۵ قم با موضوع رسیدگی به درخواست‌های مردمی و رسیدگی به مراکز تاریخی این منطقه برگزار شد.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، برنامه‌ریزی برای بهسازی قلعه گبری منطقه جمکران و توسعه مقصد گردشگری و نیز برنامه‌ریزی برای اهداف گردشگری تپه قلی درویش مباحث مطرح شده در این جلسه بود. این جلسه با حضور علیرضا ارجمندی مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، معاونان و کارشناسان این اداره‌کل، رضا رحیمی مدیر منطقه پنج شهرداری قم، سید محمدحسین دهناد رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم، علیرضا خاکی مدیرعامل سازمان بهسازی اطراف حرم مطهر، مدیرکل طراحی و معاونان شهرسازی و فنی در سالن جلسات شهرداری منطقه ۵ قم برگزار شد.

بازدید معاون استاندار قم از طرح‌های گردشگری نیمه کاره

سید اکبر غلامیان معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم، روز ۱۲ دی‌ماه جاری از تعدادی از طرح‌های در دست ساخت گردشگری این استان بازدید و با مسئولان این طرح‌ها گفت‌وگو کرد.

به‌گزارش مروابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، معاون استاندار قم از هتل ۵ ستاره زعفرانیه در زمینی به وسعت ۱۵۰۰ متر مربع با زیربنای ۲۲۰۰ هزار متر مربع و با ۱۴۰ تخت بازدید کرد.
همچنین او از هتل طوبی با ۸ هزار متر مربع زمین، ۹۷ هزار متر مربع زیربنا، هتل ۵ ستاره زمرد با ۱۲ هزار متر مربع زمین با ۶۰ هزار متر مربع زیربنا و مجتمع تفریحی – پذیرایی در بلوار الغدیر در زمینی به مساحت ۱۵۰۰ متر مربع و ۱۱ هزار متر مربع زیربنا که نزدیک به بهره‌برداری است، بازدید به عمل آورد.
در این بازدیدها، علیرضا ارجمندی مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم و تعدادی از کارشناسان این اداره‌کل نیز حضور داشتند. تمام طرح‌های در دست اجرای مذکور در شهر قم قرار دارند.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر