جوجه‌ریزی‌ بیش از ۶ میلیون قطعه‌ در واحدهای مرغداری قم

سپهر اقتصاد- معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی قم، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه تعداد ۶ میلیون و ۵۷۳ هزار قطعه جوجه ریزی مرغ تخمگذار در استان انجام شده است.


منصور دیان اردستانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در سال مهار تورم و رشد تولید، در راستای نیل به اهداف قرارگاه امنیت غذایی با همکاری و مساعدت فعالین حوزه پرورش نیمچه تخمگذار، از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه تعداد ۶ میلیون و ۵۷۳ هزار قطعه جوجه ریزی مرغ تخمگذار در استان انجام شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان قم، ادامه داد: این میزان جوجه‌ریزی مرغ تخمگذار پشتیبان و پتانسیل بالقوه‌ای برای جوان سازی مرغ‌های تخمگذار استان و کشور خواهد بود.

دیان اردستانی تاکید کرد: استان قم از استان‌های مطرح تولید کننده پولت در سطح کشور بوده به طوری که از این حیث جایگاه دوم را در کشور به خود اختصاص داده است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان قم، بیان کرد: ۱۳ درصد تخم مرغ کشور در استان قم تولید می‌شود، که از این جهت رتبه سوم کشور را در حوزه تولید تخم مرغ به خود اختصاص داده است.

وی عنوان کرد: با توجه به تراکم واحدهای مرغداری تخم گذار در سطح استان، تمایل غالب پرورش دهندگان استان به سمت پرورش مرغ تخم گذار است.

دیان ارستانی تاکید کرد: تقریباً روزانه ۴۰۰ تُن تخم مرغ در استان تولید می‌شود که بیش از ۸۰درصد آن به خارج از استان و کشور صادر می‌گردد اما در حوزه تامین گوشت مرغ مورد نیاز با توجه به شرایط اقلیمی و تراکم واحدهای مرغداری تخمگذار استان در شرایط عادی تنها ۵۰ درصد نیاز استان به مرغ در داخل استان تأمین می‌ گردد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: تنها در آذرماه سال جاری، ۱۲ هزار تُن تخم مرغ در واحدهای مرغ تخم‌گذار فعال در این استان تولید شده‌ است که این میزان نسبت به آذرماه سال‌ گذشته ۷۰ درصد رشد داشته است.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر