حفر، تجهیز و بهسازی 21 حلقه چاه آب در استان قم

سپهر اقتصاد-مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم از حفر و تجهیز 10 حلقه چاه جدید و بهسازی 11 حلقه چاه شهری و روستایی به منظور پایداری آب در شبکه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، جلسه مجمع عمومی عادی صاحبان سهام شرکت آب و فاضلاب استان قم با حضور 100 درصد سهامداران به منظور بررسی و تصویب صورت‌های مالی سال 1401 به ریاست معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور برگزار شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم در ابتدای این جلسه به ارائه گزارشی از عملکرد و فعالیت هیئت‌مدیره و تشریح برخی از اقدامات آبفای قم طی سال 1401 پرداخت و احداث بیش از 13 هزار مترمکعب مخزن در استان، حفر و تجهیز 10 حلقه چاه جدید و بهسازی 11 حلقه چاه‌های شهری و روستایی را از جمله این اقدامات برشمرد

وی همچنین از توسعه و اصلاح شبکه و خط انتقال آب به طول 116 کیلومتر، توسعه و اصلاح شبکه فاضلاب به طول بیش از 31 کیلومتر و اجرای خط انتقال فاضلاب شهر پردیسان در سال گذشته خبر داد.

مهندس حسن بختیاری تعویض بیش از یک هزار فقره کنتور خراب مشترکین، شناسایی و رفع بیش از هزار و 414 فقره انشعاب غیرمجاز و نصب و واگذاری بالغ بر 17 هزار واحد انشعاب آب و فاضلاب  را از دیگر اقدامات انجام شده در سال 1401 عنوان کرد.

وی در ادامه به تشریح چالش‌های پیش روی شرکت آب و فاضلاب استان قم پرداخت و عدم تخصیص آب لازم به شهر مقدس قم، نبود اعتبار لازم برای توسعه و اصلاح شبکه فاضلاب با وجود فرسودگی آن، وجود دو خط انتقال موازی از تصفیه‌خانه آب تا شهر قم را از جمله این چالش‌ها اعلام کرد.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نیز در پایان این جلسه ضمن قدردانی از تلاش‌های مدیریت و کارکنان شرکت آب و فاضلاب استان قم، بر لزوم حرکت به سمت کاهش زیان دهی در بخش جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب تأکید کرد و خواستار مطالعه، بررسی و ارائه راهکارهای لازم در خصوص کاهش زیان و هزینه تمام شده برای دفع بهداشتی فاضلاب شد.

پس از گزارش‌های تحلیلی و نظرات کارشناسی معاونین و نمایندگان معاونت‌های تخصصی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و گزارش سازمان حسابرسی به‌عنوان حسابرس و بازرس قانونی سال 1401، صورت‌های مالی شرکت آب و فاضلاب استان قم طبق استانداردهای حسابداری به تصویب رسید.

لازم به ذکر است در قالب جلسه مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام و با حضور سهامداران، پس از گزارش مقبول سازمان حسابرسی صورت‌های مالی سال 1400 طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای آبفای قم نیز به تصویب اعضای مجمع رسید.

پایان خبر/

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر