حمایت سازمان میادین شهرداری قم از مشاغل خانگی/”خودکفایی محله” رویکرد جدید سازمان

سپهر اقتصاد-مدیرعامل سازمان میادین شهرداری قم گفت: رویکرد جدید سازمان میادین، خانواده محوری و در نهایت خودکفایی محله در زمینه تأمین نیازهاست، که البته اجرایی شدن این رویکرد نیازمند یک تحول فرهنگی بزرگ است.

به گزارش واحد خبر سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری قم، محسن صادقی امینی اظهار داشت: مشاغل خانگی هم برای سازمان میادین و هم برای عموم شهروندان بسیار حائز اهمیت است و تلاش مجموعه سازمان میادین بر این است که از تمام ظرفیت و زیرساخت‌ها برای رسیدن به این هدف استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه تولیدکنندگان خانگی می‌توانند بدون تشریفات و با اختیارات خودشان مدیریت كسب و كارشان را به عهده گرفته و كسب درآمد كنند، افزود: بودجه و امكانات ساده برای كسب درآمد و ایجاد شغل مهم‌ترین عامل جذب افرادی است كه لازم نیست سرمایه‌گذاری‌های كلان انجام داده و می‌توانند از تمام ظرفیت‌های موجود در منازل استفاده کنند که در نهایت این امر سبب کاهش بهای تمام‌شده محصولات و تأثیر مستقیم بر كاهش تورم و همچنین "خودكفایی محله" خواهد شد.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری قم توسعه مشاغل خانوادگی و مشاغل محله‌ای را جزو اولویت‌های سازمان میادین برشمُرد و تصریح کرد: سازمان میادین در حال برنامه‌ریزی و رایزنی جهت ایجاد و توسعه غرفه‌های موقت برای عرضه محصولات تولید خانگی در سطح مناطق 8 گانه است که البته این رویکرد نیازمند یک تحول فرهنگی بزرگ بوده و نیاز است تا همه دستگاه‌ها و افراد سهم خودشان را در این تحول به‌خوبی ایفا کنند.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر