خانه‌های ویلایی شهرک پرنیان قم در مرحله سفت‌کاری واگذار می‌شود

سپهر اقتصاد-- معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی قم گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده امکان واگذاری خانه‌های ویلایی شهرک پرنیان قم در مرحله سفت‌کاری و اسکلت به متقاضیان وجود دارد.

خانه‌های ویلایی شهرک پرنیان قم در مرحله سفت‌کاری واگذار می‌شود

مهران اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: هدف از تصمیم این است تا متقاضیان بتوانند طبق خواسته و سلیقه خود و باتوجه‌به آورده‌ای که دارند نسبت به تکمیل آن اقدام کنند.

وی با بیان اینکه متراژ خانه‌های ویلایی این شهرک ۳۰۰ مترمربع در نظر گرفته شده‌است، اضافه کرد: توجه به سبک معماری اصیل ایرانی و اسلامی و سنت‌های دیرین زندگی اجتماعی در این سایت موردتوجه بوده‌است.

امکان واگذاری خانه‌های ویلایی شهرک پرنیان قم در مرحله سفت‌کاری وجود دارد
 نمونه ای از طرح اولیه خانه‌های ویلایی در شهرک پرنیان قم


اسدی با بیان اینکه در طرح‌های نهضت ملی مسکن در استان قم تلاش شده تا مشکلات و معایب طرح مسکن مهر تکرار نشود، عنوان کرد: توجه به پیوست‌های فرهنگی، عرض معابر و معیشت محوری در سایت های ویلایی نهضت ملی مسکن قم در طایقان و پرنیان انجام‌گرفته است.

سایت طایقان در فاصله هفت‌کیلومتری شهر پردیسان قم و نزدیکی روستای طایقان قرار گرفته است. روستای طایقان در بخش سلفچگان قرار دارد؛ ۱۸ کیلومتر با قم فاصله دارد و در جنوب غربی استان قرار گرفته است.

متراژ زمین هر واحد در سایت طایقان ۱۶۰ تا ۱۸۰ متر و زیربنای هر واحد نیز بین ۹۰ تا ۱۱۰ مترمربع در نظر گرفته شده است.

امکان واگذاری خانه‌های ویلایی شهرک پرنیان قم در مرحله سفت‌کاری وجود دارد
 سند تک برگ شهرک پرنیان قم


به گفته معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی قم در مطالعات طراحی سایت شهرک پرنیان تمام نیازهای عمومی ساکنان در برخورداری کافی از سرانه‌های آموزشی، تفریحی، بهداشتی، فرهنگی و ورزشی دیده شده و کمبودی در این زمینه‌ها شاهد نخواهیم بود.

اسدی یادآور شد: سایت پرنیان قم به‌خاطر نزدیکی به نقاط کوهستانی استان از نظر شرایط جغرافیایی، ویژگی‌های دلپذیرتری را برای متقاضیان نهضت ملی مسکن به وجود آورده است.

بر اساس گزارش سامانه نهضت ملی مسکن در قم بیش از ۱۴۷ هزار نفر در سامانه مربوطه ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد حدود ۷۳ هزار نفر حائز شرایط شناخته شدند.

شهرک جدید التاسیس پرنیان در ۲۱ کیلومتر پردیسان، محدوده روستای قلعه چم قرار دارد که ساخت بیش از ۴۰ هزار واحد مسکونی در بلندمدت سیاست‌گذاری شده و توسعه همه‌جانبه آن در دستور کار استان است.

شهرک پردیسان در منطقه هشتم شهرداری قم و در جنوب غربی این شهر قم واقع شده است، این منطقه در سال ۱۳۷۷ توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال ۱۳۹۰ به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.

در حال حاضر و در فاز اول ۱۷۰ هکتار معادل هزار و ۱۳۵ نفر از متقاضیان به این سایت متصل شده‌اند و کار ساخت‌وساز و ساز هم در حال حاضر آغاز شده‌است.

شهرک پرنیان با مساحت ۲۶۵۰ هکتار، ظرفیت بیش از ۴۰ هزار واحد مسکونی را دارد که در گام نخست در سه‌فاز ۱۷۰، ۳۶۰ و ۴۱۵ هکتاری اجرایی خواهد شد و طراحی و اجرای فاز اول آن به مساحت حدود ۱۷۰ هکتار آغاز شده است.

شهرک پرنیان قم در محدوده روستای قلعه چم قرار دارد.

امکان واگذاری خانه‌های ویلایی شهرک پرنیان قم در مرحله سفت‌کاری وجود دارد
 نمونه از ماکت اولیه واحدهای ویلایی شهرک پرنیان
خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر