خدمات واحدهای بین راهی استان قم ارتقا پیدا می کند

خدمات واحدهای بین راهی استان قم ارتقا پیدا می کند

سپهر اقتصاد-مدیرکل میراث‌‎فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم: خدمات واحدهای بین راهی ارتقا پیدا می کند.


به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان قم کمیسیون درجه بندی تاسیسات گردشگری استان با حضور دکتر ارجمندی مدیرکل میراث‌‎فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم ، کارشناسان مربوطه و محمد گنج خانلو رئیس انجمن حرفه ای مجتمع های گردشگری و سفره خانه سنتی استان قم با هدف صدور کیفیت خدماتی گردشگری واحد های درجه دو و سه بین راهی در استان برگزار شد.
در این کمیسیون دکتر ارجمندی با اشاره به جایگاه استراتژیک استان قم که از لحاظ جغرافیایی یکی از شاهراه های اصلی مبادلاتی استان می باشد و هم از لحاظ معنوی پایتخت علوم دینی و معارفی دنیا است گفت: حضور زائرین و مسافرین در استان قم بسیار زیاد است و این خود یک پتانسیل بسیار بالایی را از لحاظ گردشگری ایجاد کرده است.
وی افزود: در این بین واحدهای بین راهی باید خدمات شایسته ای که در شان زائرین کریمه اهل بیت (س) است را ارائه بدهند. واحدهای بین راهی با ارائه خدمات مناسب می توانند جذب بیشتر مسافران، جلوگیری از پراکندگی واحدهای خدماتی در طول جاده ها ، دسترسی سریع و رایگان رانندگان و مسافران به خدمات مورد نیاز، کاهش اتلاف وقت رانندگان ومسافران، کاهش مزاحمت های ترافیکی و روان ساختن ترافیک جاده ها ، جلوگیری از آلودگی زیست محیطی، تقویت جاذبه های توریستی و تفریحی استان، اشتغال زایی و … را به ارمغان بیاورند. پس باید خدمات واحدهای بین راهی ارتقا پیدا می کند.
همچنین در این کمیسیون در خصوص درجه بندی و صدور گواهینامه کیفیت خدمات کلیه تأسیسات گردشگری درجه دو و سه اعم از اقامتی، پذیرایی و بین راهی بحث و گفت و گو شد.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر