دانشگاه صنعتی قم در حوزه مهارت آموزی از پیشتازان در سطح کشور است

سپهر اقتصاد- معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه صنعتی قم با بیان اینکه دانشگاه صنعتی قم در حوزه مهارت آموزی از پیشتازان در سطح کشور است، اظهار کرد: در سال گذشته رتبه دهم برگزاری دوره‌های مهارت آموزی را در بین کل دانشگاه‌های کشور کسب کردیم؛ همچنین موفق به کسب رتبه نهم کشوری در حمایت از پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی و رتبه سوم کشوری در تعداد اعضای هیات علمی بهره‌مند از فرصت‌های مطالعاتی جامعه و صنعت شدیم.


دکتر مهدی سلیمانی در گفت‌وگو با ایسنا، بین المللی سازی دانشگاه را مورد توجه قرار داد و گفت: طی سال‌های اخیر دانشگاه صنعتی قم جذب دانشجویان بین الملل را دنبال کرده است و در این راستا برنامه‌های افزایش تعداد دانشجویان را خواهیم داشت.

وی با اشاره به اجرای طرح بورسیه صنعتی در دانشگاه‌های کشور، ادامه داد: اجرای این طرح سال گذشته با ظرفیت ۵۰۰ دانشجو در کل کشور بود؛ امسال این میزان به ۵ هزار دانشجو ارتقا پیدا کرده است و پیش‌بینی می‌شود در سال‌های آتی ۵۰ هزار دانشجو در کل کشور بورسیه صنعتی را کسب کنند.

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه صنعتی قم با اشاره به اثرگذاری طرح بورسیه صنعتی در توزیع عادلانه فرصت‌ها بین دانشگاه‌ها و شکوفایی صنعت در کل کشور، بیان کرد: اجرای بورسیه صنعتی در دانشگاه‌های سطح کشور منجر به جذب دانشجویان مستعد و نخبه بومی مورد نیاز صنعت هر استان و در نهایت رشد و پیشرفت صنعت در استان‌های مختلف می‌شود.

سلیمانی یادآور شد: ارائه تسهیلات در قالب وام‌های دانشجویی را همچون سنوات گذشته برای دانشجویان خواهیم داشت؛ همچنین در راستای قانون جوانی جمعیت برای دانشجویان خانم متاهل و دارای فرزند تسهیلات آموزشی را نظر داریم.

وی بر اجرای طرح همیار صنعت در دانشگاه صنعتی قم تاکید کرد و گفت: همواره سعی داشتیم گام های مثبتی در راستای برقراری ارتباط با صنعت برداریم؛ طرح همیار صنعت منجر به طرح‌های پژوهی و پایان نامه‌های مشترک با صنعت شد، به این صورت که تیم‌های دانشجویی به همراه اساتید با حضور در صنایع مختلف استان اقدام به عارضه یابی و احصاء مشکلات صنعت می‌کردند و لذا ارائه راهکارهای مختص چالش‌های حوزه صنعت از جمله اهداف این طرح بود.

سلیمانی فعال سازی مرکز نوآوری و فناوری دانشگاه صنعتی قم در چهار سال اخیر را از دیگر عملکردهای دانشگاه معرفی کرد و افزود: در سال جاری در مرکز نوآوری و فناوری دانشگاه صنعتی قم پذیرای شرکت‌های دانش بنیان و هسته‌های فناور هستیم و به آن‌ها خدمات ارائه می‌کنیم.

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه صنعتی قم، تصریح کرد: دانشگاه صنعتی قم در دو حوزه معرفی هیات علمی متناسب با نیاز دانشگاه، بهره مندی و اجرا از طرح‌هایی همچون طرح شهید احمدی روشن با بنیاد ملی نخبگان در ارتباط هستیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه صنعتی قم در حوزه مهارت آموزی از پیشتازان در سطح کشور است، اظهار کرد: در سال گذشته رتبه دهم برگزاری دوره‌های مهارت آموزی را در بین کل دانشگاه‌های کشور کسب کردیم؛ همچنین موفق به کسب رتبه نهم کشوری در حمایت از پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی و رتبه سوم کشوری در تعداد اعضای هیات علمی بهره‌مند از فرصت‌های مطالعاتی جامعه و صنعت شدیم.

سلیمانی تاکید کرد: سال ۱۳۹۹ رتبه اول و سال ۱۴۰۰ رتبه دوم اشتغال فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی در کل کشور را داشتیم که قطعا به دلیل تعدد برگزاری دوره‌های مهارت آموزی بوده است؛ همچنین با کمک دانشگاه فنی و حرفه‌ای طرح جهاد مهارتی را به همراه پرداخت کمک هزینه برای دانشجویان، با هدف افزایش مهارت دانشجویان در راستای ایجاد اشتغال برگزاری می‌کنیم.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر