درآمد گمرکات استان قم امسال از مرز ۱۴هزار میلیارد گذشت

سپهر اقتصاد-مدیر کل گمرکات استان قم گفت: درآمد‌های گمرکی امسال استان با ۴۳ درصد افزایش نسبت به پارسال از ۱۴ هزار میلیارد ریال گذشته است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، مدیر کل گمرکات استان قم با بیان اینکه درآمد‌های گمرکی امسال استان با ۴۳ درصد افزایش نسبت به پارسال از ۱۴ هزار میلیارد ریال گذشته است گفت: در حوزه واردات ۷۹ هزار تن انواع مواد اولیه و قطعات دستگاه‌ها به ارزش ۴۱۹ میلیون دلار از گمرکات استان قم ترخیص شده است که این رقم نیز نسبت به سال گذشته ۲۵ رشد نشان می‌دهد.

وی افزود: در زمینه صادرات هم انواع کالا‌های تولیدی و صنعتی استان قم به میزان ۲۱۸ هزار تن به ارزش ۲۱۳ میلیون دلار از طریق ناوگان ریلی و زمینی به کشور‌های مختلف صادر شده است.

دریکوند مهم‌ترین اقلام صادراتی را سرب، انواع گرانول، کفش و صندل و میلگرد اعلام کرد و افزود: این اقلام به کشور‌هایی همچون عراق امارات پاکستان افغانستان روسیه ترکیه و آذربایجان صادر شده است.

مدیر کل گمرکات استان تسهیل امر صادرات و واردات را از برنامه‌های جدی این اداره کل عنوان کرد و یادآور شد: تلاش خواهیم کرد با ارائه تسهیلات و تمهیدات ویژه کار صادرات و واردات را با سرعت و بدون موانعی دنبال کنیم.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر