دغدغه تأمین سوخت کشاورزان در فصل زمستان باید حل شود

سپهر اقتصاد-رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی قم گفت: تسریع در تأمین سوخت کشاورزان به خصوص در فصل سرد سال جدی گرفته شود.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قم، در نشست کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق قم مشکلات کشاورزان و گلخانه داران در خصوص تامین سوخت‌ مورد نیاز به خصوص در فصل زمستان پیگیری شد.
علیرضا شیخانی رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق قم در این جلسه که با حضور مدیرعامل شرکت پخش فراورده های نفتی استان برگزار شد، گفت: سوخت رسانی به کشاورزان و گلخانه داران به خصوص در فصل سرد سال اهمیت ویژه‌ای پیدا میکند و تولیدکنندگان این حوزه خواستار تسهیل در اختصاص سهمیه و توزیع به موقع آن هستند.
وی با تأکید بر اینکه در صورت بروز مشکلاتی از جمله قطعی برق و گاز تمام پشتیبانی تولیدکنندگان همین سهمیه ایست که شرکت پخش فراورده های نفتی استان اختصاص می‌دهد گفت: اگر در فصل سرد سال مشکلات پیش بینی نشده ای از جمله قطعی برق و گاز اتفاق افتد خسارات سنگینی متهمل گلخانه داران خواهد شد و سرمایه های آن ها از بین خواهد رفت.
رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق قم با گلایه‌ از بروکراسی اداری و دست و پا گیر برای تخصیص سهمیه سوخت اظهار کرد: کشاورزان عمده مسائلی که مطرح میکنند حل و فصل بروکراسی اداری در سازمان مربوطه است و خواستار تعامل و همراهی با تولیدکنندگان زحمت کش استان هستند.
شیخانی گفت: اگر به این مسئله دقت داشته باشیم که تولیدات قوت غالب مردم استان را با زحمات فراوانی تهیه و توزیع می‌کنند قطعاً به درخواست کشاورزان در جهت بهتر شدن فضا برای فعالیت با دیدگاه تسریع روند امور به آنها از سوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی توجه ویژه ای خواهد شد.

تشکیل تعاونی پسته‌کاران قمی در اتاق بازرگانی پیگیری می‌شود

  • رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قم گفت: با گسترش فعالیت پسته کاران در سال‌های اخیر لزوم تشکیل تعاونی پسته در استان برای پیگیری ویژه موضوعات این محصول استراتژیک بیشتر احساس می شود.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قم، علیرضا شیخانی در جلسه کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق قم گفت: به صنعت پسته در استان قم به صورت تخصصی نگاه می‌شود و عمده محصولات تولیدی در استان قابلیت ورود به بازار بین المللی در سطح یک جهانی را دارد لذا باید با حمایت از تولید کنندگان این محصول ارز آور و استراتژیک ضمن افزایش سرانه تولید آن در استان به بالا رفتن آمارهای صادراتی آن کمک شود.

شیخانی با اشاره به اینکه پسته استان قم جزو بهترین های دنیا است گفت: ما در ایران از نظر تولید پسته همواره جزو سه کشور برتر بوده ایم بنابراین اگر تولید کنندگان ما به صورت ویژه موضوع بسته بندی و برند سازی را در دستور کار خود قرار دهند جایگاه ما در سال های آتی به سرعت رشد چشم گیری خواهد داشت.

شیخانی با تأکید بر اینکه پیگیری مشکلات صنعت پسته در استان نیازمند یک مرکز تخصصی است گفت: تشکیل تعاونی پسته در استان قم میتواند بسیاری از مسائل این صنعت ارز آور را مرتفع سازد.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر