رشد فناوری در تولیدات به تقویت ظرفیت‌های صادراتی استان کمک می‌کند‌

رشد فناوری در تولیدات به تقویت ظرفیت‌های صادراتی استان کمک می‌کند‌

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم گفت: دسترسی و پیوند صنعت با آموزش و همکاری مؤثر صنایع با دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی می‌تواند رشد فناورانه و نوآورانه در تولید محصولات و خدمات صادراتی را تسهیل کند تا با ایجاد محصولاتی با ارزش افزوده بالا، پیشرفت در فرآیندهای تولیدی محقق شود.




به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن، کشاورزی قم، محمد ایرانی در جلسه هیات نمایندگان دهمین دوره اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان قم که در سالن جلسات این مجموعه برگزار شد، اظهار کرد: اگر از فرصت های پیش رو در ارتباط با کشورهای همسایه و قراردادهای تجاری استفاده کنیم و آینده نگری داشته باشیم قطعا می توانیم مسائل مرتبط با صادرات و مشکلات موجود در کشور را مدیریت کنیم.
وی با بیان اینکه صادرات یکی از عوامل اصلی توسعه اقتصادی کشورها است تصریح کرد: تقویت صادرات می‌تواند به رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال در کشور کمک کند و یکی از عوامل اساسی در تقویت صادرات، تولید محصولات با کیفیت و بازارپسند است.
رئیس اتاق بازرگانی استان قم با اذعان به اینکه محصولاتی که در کیفیت، طراحی، فناوری و نوآوری آن‌ها برجسته باشند، در بازار جهانی رقابت قوی خواهند داشت گفت: برای تقویت صادرات، دسترسی به بازارهای جهانی بسیار حائز اهمیت است؛ امضای توافق نامه های تجاری، کاهش موانع تجاری، افزایش تبادلات دوجانبه و عضویت در سازمان‌ها و اتحادیه‌های تجاری بین‌المللی، توانسته راه‌ حلی برای دستیابی به بازارهای جدید و توسعه صادرات باشد.
وی تصریح کرد: دولت باید از طریق ارائه تسهیلات مالی، معافیت‌های مالیاتی و حذف بروکراسی اداری در چرخه بازرگانی حوزه صادرات را تقویت کند.
ایرانی با تاکید بر اینکه سیاست‌های دولتی مؤثر در تسهیل و تقویت صادرات می‌تواند تأثیر بسزایی در افزایش ظرفیت صادراتی کشور داشته باشد خاطرنشان کرد: دسترسی و پیوند صنعت با آموزش و همکاری مؤثر صنایع با دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی می‌تواند رشد فناورانه و نوآورانه در تولید محصولات و خدمات صادراتی را تسهیل کند تا با ایجاد محصولاتی با ارزش افزوده بالا، پیشرفت در فرآیندهای تولیدی محقق شود.
خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر