زمین رایگان برای فعالیت خیرین مسکن ساز در قم اختصاص یابد

از سال ۸۶ تاکنون هزار و ۶۰۱ واحد مسکونی خیرساز در قم ساخته و تحویل واجدان شرایط شده است.

سپهر اقتصاد-استاندار قم گفت: باید زمین های رایگان برای فعالیت خیرین مسکن ساز اختصاص دهیم و اینکه یک خیر برای ساخت مسکن، نیم یا تمام هزینه زمین را بدهد اصلا پذیرفته ما نیست.


به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمحمد آقامیری در دیدار با اعضای انجمن خیرین مسکن ساز استان قم که در سالن امام جواد (ع) برگزار شد، اظهار داشت: دنیا محل عبورو گذر است و همه فرصت‌هایی که انسان در این دنیا به دست می‌آورد، باید وسیله‌ای برای ایجاد بنیان خیر و معنویت و اسباب سعادت آخرت باشد.

وی افزود: خداوند به انسان‌های توانگر فرصت خدمت را عطا کرده و می‌دانیم این دنیا محل ایجاد خط مشی و بنیان خیر است و هر کسی که از این فرصت استفاده نکند، در آخرت پشیمان خواهد بود.

استاندار قم با اشاره به ملاقات‌های مردمی که روزهای یکشنبه و سه شنبه در محل استانداری قم برگزار می‌شود، گفت: در این دیدارها صحنه‌هایی از مشکلات مردم را به چشم مشاهده می‌کنم که قلب انسان به درد می‌آید و همیشه در این میان به خود می‌گویم که چگونه می‌توانیم پاسخگوی این مشکلات باشیم؟ قطعاً هر کسی که توان حل این مشکلات را دارد اگر در راه خدمت به مردم کوتاهی کند در آخرت باید پاسخگوی آنها باشد.

آقامیری بیان کرد: با دستوری به مسؤولان امر اعلام می‌کنیم تمامی موانع باید از پیش روی خیرین مسکن ساز که با نیت خیر برای خانه دار شدن ضعیف‌ترین اقشار جامعه به میدان آمده‌اند برداشته شود.

آقامیری گفت: با تجربیاتی که سال‌ها در انجمن خیرین مسکن ساز تهران کسب کردم، قطعاً از همه ظرفیت‌ها برای حل مشکلات مردم استفاده می‌کنیم، مدیرکل راه و شهرسازی و مسئولان امر در قم نیز باید از تمام توان خود و ظرفیت‌های قانونی برای حضور گسترده خیرین استفاده کنند.

وی خیرین مسکن ساز قمی را مایه افتخار این استان عنوان کرد و افزود: قمی‌ها همیشه در امور خیر پیشگام بودند و این انجمن در کشور نیز سرآمد است. ولی انتظار داریم که با رفع این موانع وارد پروژه‌های بسیار بزرگ‌تر شوید و پروژه‌های چند هزار واحدی را به مردم و اقشار آسیب پذیر بدهید.

استاندار قم با اشاره به اهمیت نهضت‌های خیریه‌ای مسکن عنوان کرد: باید به شکلی این طرح‌ها را ایجاد کنیم که اگر کسی حتی هزینه یک آجر را نیز پرداخت، در این امر خیر شریک شود، زیرا همین آجرهاست که باعث حرکت جامعه به سمت خیر رسانی در همه ابعاد می‌شود و نهضت خیریه مسکن سازی در کشور را پرشورتر می‌سازد.

وی گفت: باید زمین‌های رایگان برای فعالیت خیرین مسکن ساز اختصاص دهیم. اینکه یک خیر برای ساخت مسکن، نیم یا تمام هزینه زمین را بدهد اصلاً پذیرفته ما نیست، در همین راستا تلاش می‌کنیم تمامی موانع از پیش روی خیرین مسکن ساز برداشته شود.

ساخت هزار و ۶۰۱ واحد مسکونی به همت خیرین مسکن ساز در قم

مدیر عامل انجمن خیرین مسکن ساز استان گفت: از سال ۸۶ تاکنون هزار و ۶۰۱ واحد مسکونی خیرساز در قم ساخته و تحویل واجدان شرایط شده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، سیدمهدی مقیمی، مدیرعامل انجمن خیرین مسکن ساز استان در جلسه اعضای هیئت امنا و هیئت رئیسه این انجمن گفت: انجمن خیرین مسکن ساز استان قم از سال ۸۶ تاکنون در سطح استان فعالیت می‌کند و در حال حاضر ساخت ۵۲۰ واحد در طرح نهضت ملی ساخت مسکن به این انجمن واگذار شده که ساخت این واحد‌ها پیشرفت ۱۳ درصدی داشته است.

مقیمی گفت: در سال جاری ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکن محرومین به انجمن خیرین مسکن ساز سپرده شده که در صورت تامین زمین، عملیات ساخت آن‌ها آغاز می‌شود.

وی ساخت خانه‌های ارزان قیمت و با سرعت مناسب را یکی از اهداف انجمن خیرین مسکن ساز استان عنوان کرد و گفت: این انجمن تاکنون ۸۸ میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به اعضا اهدا کرده و ۱۰ میلیارد تومان وام قرض الحسنه نیز پرداخت کرده است.

مقیمی گفت: تسهیل دریافت کمک از طرف خیرین، کاهش هزینه مالیات و بیمه کارگاه‌های ساختمانی و همچنین مساعدت دستگاه‌های خدمات رسان در زمینه انشعابات آب، برق، گاز و مخابرات را از جمله درخواست‌های انجمن خیرین مسکن ساز از استاندار و مجموعه مدیریتی استان دانست که در صورت رفع این مشکلات، ساخت واحد برای محرومان سرعت بیشتری خواهد گرفت.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر