ساخت پارکینگ در بودجه ۱۴۰۳ شهرداری در اولویت قرار گیرد

سپهر اقتصاد-رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره و تأکید بر پاسخگویی به مطالبه مردم در حوزه تأمین پارکینگ، گفت: علی رغم تمام فعالیت های مستمر در خصوص ساخت پارکینگ، وضعیت موجود جوابگوی مطالبات مردمی نیست و باید در بودجه سال 1403 برای تملک و ساخت پارکینگ ردیف ویژه‌ای دیده شود.


به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، محسن محرری در جلسه ویژه روز ملی حمل‌ونقل عمومی که در ساختمان شهید زین‌الدین برگزار شد، به چالش شهر قم در حوزه پارکینگ اشاره کرد و اظهار داشت: متأسفانه در حوزه پارکینگ هنوز تا شرایط مطلوب فاصله زیادی داریم.
وی تأمین پارکینگ را یکی از مطالبات جدی شورای شهر از شهرداری دانست و بیان کرد: اتفاقاتی که از ابتدای امسال در شورای شهر قم با تدوین شیوه‌نامه حذف پارکینگ رقم خورده در کشور بی‌سابقه بوده و باوجود حذف بسیاری از درآمدهای پایدار شهرداری در قانون جدید ریل‌گذاری خوبی در این حوزه انجام‌شده است.
محرری ادامه داد: باید به‌موازات این ریل‌گذاری خروجی داشته باشیم البته در حال حاضر این مهم در مرحله مطالعات و شناسایی است اما سرعت بسیار پایین بوده و باید مقدمات عملیاتی شدن این ریل‌گذاری انجام شود.
وی خاطرنشان کرد: البته عرصه باز برای ساخت پارکینگ وجود ندارد و باید وارد مرحله تملک زمین نیز بشویم و پول‌هایی که به سازمان توسعه عمران برای ساخت پارکینگ داده‌شده بعد تملک شهرداری از منابع داخلی هزینه شود.
رئیس شورای اسلامی شهر قم مطالبه مردم را به‌حق دانست و عنوان کرد: باوجود افزایش قابل‌توجه هزینه حذف و کسر پارکینگ باید وارد اجرا شویم و این موضوع به‌صورت جدی در برنامه‌های ۱۴۰۳ شهرداری دیده شود.
وی تأکید کرد: محدودهایی مانند گلزار از کنترل خارج‌شده و باید در کمترین زمان نسبت به ساخت و تأمین پارکینگ برای آن اقدام کنیم و در بودجه ۱۴۰۳ نسبت به اولویت‌ها و مبلغ تملک ردیف ویژه دیده شود.
محرری در ادامه به لزوم به‌روز شدن تابلوهای هدایت مسیر نیز اشاره کرد و گفت: با ساخت هر معبر باید تابلو مسیرها به‌روز شود و تابلوها قابلیت هدایت مردم و زائران را به اماکن مهم شهر ندارند.
وی همچنین خواستار تجدیدنظر بر تابلوهای سطح شهر شد و گفت: برای به‌روزرسانی تابلوها نیز در بودجه سال ۱۴۰۳ بودجه دیده شود تا زائران و شهروندان در مسیریابی دچار مشکل نشوند.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر