سامانه‌های ترافیکی قم نیازمند ارتقا کیفی و کمی است 

سپهر اقتصاد- رییس پلیس راهور فراجا با تاکید بر ضرورت استفاده از تکنولوژی‌های روز در مدیریت راه‌های شهری و برون شهری، گفت: سامانه‌های حوزه ترافیک و حمل و نقل استان قم نیازمند توسعه و ارتقای کمی و کیفی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار تیمور حسینی در نشست مشترک شورای هماهنگی ترافیک و کمیسیون ایمنی راه‌های استان قم ،‌ از روان سازی ترافیک و ایجاد نظم و انضباط برای جلوگیری از تصادف به‌عنوان ۲ اصل حوزه ترافیک در محدوده شهری یاد کرد و افزود: توسعه کمی و کیفی سامانه‌ها در شهرداری قم باید تداوم یابد تا از نظر ایمنی به وضعیت مطلوبی برسیم.

وی با بیان اینکه میزان اعمال قانون و مقررات در برابر رانندگان متخلف کمتر از حجم واقعی این قبیل تخلفات است، ادامه داد: برای کاهش تخلفات راهنمایی و رانندگی باید هزینه ریالی‌ و منطقی جرم و قطعیت در اجرای مجازات، بصورت جدی توسط دستگاه‌های متولی در رده‌های استانی انجام گیرد.

وی اظهار داشت: ایستگاه‌های پلیس راهنمایی و رانندگی در سطح شهر قم اندک است و نیروهای راهور با مشکلاتی همراه هستند و از شهرداری قم انتظار می‌رود نسبت به افزایش این ایستگاه‌ها تعامل کافی داشته باشد.

رییس پلیس راهور فراجا خاطرنشان کرد: همچنین در حوزه راه‌های برون شهری نیز احداث چند پاسگاه جدید در دستور کار پلیس راهور استان قم قرار خواهد گرفت تا خلأءهای موجود برطرف شود.

حسینی همچنین با تاکید بر آمار قابل توجه تصادفات در محورهای روستایی، عنوان کرد: ایمن‌سازی و رفع نقاط حادثه‌خیز روستایی با استفاده از ظرفیت دهیاری و مردم محلی در استان قم نیز باید به موازات کشور اجرایی شود.

وی عنوان کرد: امنیت ترافیک که توسط مجموعه عوامل حمل و نقل و ترافیک انجام می‌گیرد در هر لحظه ممکن است با کوچکترین حادثه‌ای بر هم بخورد و از این رو مقوله ترافیک هیچوقت تعطیلی ندارد.

۱۷ نقطه حادثه‌خیز قم ایمن‌سازی شد

استاندار قم گفت: طبق مصوبه سفر رئیس جمهور به این استان باید ۱۸ نقطه حادثه‌خیز ایمن سازی می‌شد که هم اینک در ۱۷ نقطه انجام شده و یک نقطه دیگر نیز به زودی رفع خطر می‌شود.

سید محمد آقامیری نیز بیان داشت: در قالب سفر به شهرستان‌ها و بخش‌های مختلف استان، رفع نقاط حادثه‌خیز در کنار سایر چالش‌های موجود، مورد رصد و تصمیم‌گیری قرار می‌گیرند.

آیت الله ابراهیم رئیسی ،‌رئیس جمهور ۹ و ۱۰ دیماه سال ۱۴۰۰ در سیزدهمین سفر استانی دولت سیزدهم به قم سفر کرد.

وی اظهار داشت: طبق برخی از برآوردها افزون بر ۷۰ درصد فوتی‌های سوانح رانندگی در قم را مردان تشکیل می‌دهند که فوت آنان بعنوان سرپرست خانوار، چالش‌های اساسی برای اعضای خانواده ایجاد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ و راهنمایی و رانندگی باید از همان دوران کودکی و به خصوص مدرسه در بین نسل جدید جامعه نهادینه شود چرا که تاثیر آموزش در این سنین قابل مقایسه با دوران بزرگسالی نیست.

آقامیری، سوانح راهنمایی و رانندگی را از آسیب‌های اجتماعی اصلی استان یاد کرد و گفت: وضعیت کنونی فرهنگ رانندگی در قم بخاطر بالابودن آمار تصادفات، قابل قبول نیست.

وی با بیان رعایت مقررات ترافیکی یک موضوع کاملا فرهنگی است، خاطرنشان کرد: در کشورهای دیگر شاهد سخت گیری‌هایی در وضع قوانین بازدارنده در کنار اقدامات فرهنگی هستیم که نتیجه آن به کاهش سوانح رانندگی منجر شده‌است.

وی ابراز داشت: سوانح رانندگی از چالش‌های اجتماعی است که بروز آنها علاوه بر ایجاد معلولیت‌های مختلف، در تبدیل یک خانواده توانمند و خود اتکا به یک عنصر نیازمند حمایت تاثیر مستقیم دارد.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر