سبک زندگی و شهرسازی ما متناسب با محیط زیست نیست

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت:سبک زندگی و شهرسازی ما متناسب با محیط زیست نیست

سپهر اقتصاد-مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت:سبک زندگی و شهرسازی ما متناسب با محیط زیست نیست

محمدحسین بازگیر در جلسه کمیته فرهنگی ساختمان های سازگار با محیط زیست در سخنانی اظهار داشت: متأسفانه مسأله محیط زیست در دهه های گذشته آنچنان که باید و شاید در جامعه مورد توجه نبوده و سبک زندگی و شهرسازی ما متناسب با آن شکل نگرفته است.

وی هر عمل و اقدامی در جهت حفظ و حراست از طبیعت و محیط زیست را پسندیده و مورد حمایت این اداره کل دانست و گفت: در قانون هوای پاک نسبت به مسأله محیط زیست توجه بیشتری شده است، اما همچنان نیازمند تغییر و تحول اساسی در این حوزه هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم موضوع ساختمان های سبز را بسیار مهم عنوان کرد و افزود: ساختمان های سازگار با محیط زیست می تواند در راستای کاهش مصرف انرژی، کاهش تولید گازهای گلخانه ای و کاهش آلاینده های زیست محیطی بسیار مؤثر باشند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم نیز در جلسه کمیته فرهنگی ساختمان های سازگار با محیط زیست بر ضرورت فرهنگسازی و اقناع افکار عمومی در حوزه محیط زیست تأکید کرد و گفت: باید اعتماد و اعتبار نهادهای مرتبط با محیط زیست در جامعه ارتقاء یافته و در این حوزه گفتمان سازی مناسب انجام شود.

مصطفی ملایی با بیان اینکه باید برای رسیدن به اهداف ساختمان های سبز در شهر قم، تکریم و تشویق و معرفی الگوهای موفق را مورد توجه قرار دهیم، خاطرنشان کرد: برنامه ریزی و هدفگذاری دقیق و برقراری ارتباط درست با مردم و مخاطبان و حضور افراد تأثیرگذار در این جهت، بسیار مهم و مؤثر خواهد بود.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر