سرشماری تابستانه حیات وحش در منطقه کهک قم انجام شد

سپهر اقتصاد- مدیرکل حفاظت محیط زیست قم از انجام برنامه سرشماری تابستانه حیات وحش در منطقه شکار ممنوع کهک این استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی محیط زیست قم،‌ محمد بازگیر در این زمینه اظهار داشت: در راستای برنامه‌ریزی و مدیریت هرچه بهتر مناطق و زیستگاه‌های طبیعی و گونه‌های جانوری در مناطق تحت مدیریت، برنامه سرشماری تابستانه در کهک به انجام رسید.

وی با اشاره به حضور گسترده محیط‌بانان، کارشناسان و همیاران محیط زیست در این برنامه سرشماری، خاطرنشان کرد: سرشماری حیات وحش به صورت پیمایشی و مشاهده مستقیم انجام شد و آمار دقیق آن پس از انجام تحلیل های لازم در اختیار قرار خواهد گرفت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست قم گفت: ارتقاء سطح حفاظتی در مناطقی همچون کهک و تالاب مره در دستور کار این اداره‌کل قرار دارد و در تلاش هستیم تا با فراهم آوردن تمامی امکانات و ظرفیت ها، مجاهدت های محیط بانان در حفاظت از عرصه های طبیعی استان را به ثمر برسانیم.

منطقه شکارممنوع کهک با مساحت بیش از ۳۳ هزار هکتار در جنوب استان قم و در مجاورت پناهگاه حیات وحش جاسب قرار گرفته و از جمله مناطق گردشگری استان بشمار می آید. این منطقه دارای تنوع زیستی بسیار ارزشمند بوده و علاوه بر داشتن حدود ۲۰۰ گونه از انواع گیاهان، دارای گونه های جانوری از جمله کل و بز، قوچ و میش، گراز، گرگ، روباه و انوع خزندگان، پرندگان و جوندگان است.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر