سند راهبردی فناوری اطلاعات استان با مشارکت همه فعالان این عرصه تدوین شود

 فناوری از ابتدای زندگی بشر در خدمت انسان بوده است

سپهر اقتصاد-معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم گفت: نسخه جدید سند راهبردی فناوری اطلاعات استان با توجه به اقتضائات استان تدوین و تهیه شود.

به گزارش روابط عمومی استانداری قم، سیدمهدی قریشی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم در جلسه شورای راهبری توسعه فناوری اطلاعات استان، با اشاره به موضوع و ضرورت سند راهبردی فناوری اطلاعات استان اظهار کرد: سند پیشین برای ۱۰ سال قبل تدوین شده بود که قطعا با توجه به سرعت توسعه فناوری اطلاعات نیازمند طراحی و بازنویسی بر اساس نیاز‌های امروزه جامعه است. 

وی ادامه داد: ضروری است سند پیشین بررسی شود تا مشخص شود چه‌ میزان بر اساس آن سند عمل شده یا نشده، چه پیشرفت‌هایی در این خصوص داشته‌ایم، همچنین ایراداتش بازبینی شود. 

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم گفت: سند جدید بر اساس اقتضائات استان خواهد‌ بود و باید مورد وثوق و میثاق همه بازیگران عرصه  فناوری اطلاعات در استان باشد و بخش‌های دولتی، شبه‌ دولتی و غیردولتی در این موضوع مشارکت داشته باشند. 

وی با اشاره به حساسیت سند راهبردی فناوری اطلاعات استان عنوان کرد: این سند باید جامعیتی قابل شمول داشته باشد که کارها بر آن اساس پیش رود و نباید برای سالیان طولانی طراحی شود زیرا عرصه فناوری اطلاعات، یک عرصه با تغییرات پرسرعت است لذا برای یک دوره ۵ ساله قابل قبول خواهد بود. برای نمونه هوش مصنوعی که به سرعت در حال اثر گذاری بر جامعه است. 

قریشی با توجه به استفاده مختلف از این سند از جمله در حوزه منابع انسانی بیان کرد: برای نمونه رشته‌های دانشگاهی استان می‌تواند مبتنی بر این سند طراحی شود و توسعه یابد یا نمونه دیگر  در پارک علم و فناوری، که شرکت های فعال در این حوزه می‌توانند بر این اساس سند کار را پیش ببرند. 

وی در پایان با اشاره به بحث شورای فضای مجازی خاطرنشان کرد: حوزه فناوری اطلاعات یکی از موضوعات اولویت‌دار در راستای توسعه استان با توجه به زیرساخت‌ها و نیروی انسانی است، همچنین کارگروه اقتصاد دیجیتال ذیل شورای عالی فضای مجازی استان نیز با محوریت این سند تشکیل خواهد شد که یکی از موثرین این عرصه خواهد بود. 

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر