سهم ۸۰ درصدی قم از صادارت کفش ماشینی کشور

سپهر اقتصاد- استان قم با سهم هشتاد درصدی در صادارت کفش ماشینی کشور از قطب‌های این صنعت در کشور است حالا قم این روز‌ها میزبان، نمایشگاه مواد اولیه، ماشین آلات، تکنولوژی و صنایع وابسته صنعت کفش است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، استان قم با سهم هشتاد درصدی در صادارت کفش ماشینی کشور از قطب‌های این صنعت در کشور است حالا قم این روز‌ها میزبان، نمایشگاه مواد اولیه، ماشین آلات، تکنولوژی و صنایع وابسته صنعت کفش است.

در نخستین نمایشگاه تخصصی و بین‌المللی مواد اولیه ماشین آلات تکنولوژی چرم و صنایع وابسته صنعت کفش ایران ۲۰۷ شرکت داخلی و خارجی آخرین دستاورد‌های خود را در زمینه‌های صنعت کفش ارائه کردند.


ارز مورد نیاز صنعت کفش تامین می‌شود

ارز مورد نیاز صنعت کفش تامین می‌شود

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه با تصمیم مشترک بانک مرکزی و صمت قرار شد ارز مورد نیاز صنعت کفش نیز تامین شود گفت: در کنار این موضوع توجهی ویژه به داخلی‌سازی ماشین آلات این صنعت نیز خواهیم داشت.

به گزارش ایرنا، محمدمهدی برادران در آیین افتتاح نخستین نمایشگاه تخصصی «مواد اولیه، ماشین‌آلات، تکنولوژی و صنایع وابسته صنعت کفش ایران_قم» در محل نمایشگاه بین‌المللی استان قم افزود: کفش از صنایعی است که محدودیت واردات در حوزه ماشین‌آلات برای آن در نظر گرفته نشده زیرا ماشین‌آلات جدید به بهره‌وری بیشتر، افزایش اشتغال، کاهش قیمت و رسیدن به مزیت رقابتی کمک می‌کند.

وی اظهارداشت: با وجود محدودیت‌های ارزی، برای صنعت کفش استثنا قائل شدیم تا نیاز صنعت کفش در اولویت قرار گیرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امروز نیز ماشین آلاتی را در این نمایشگاه افتتاح کردیم و ایران سومین کشوری است که به این ماشین‌آلات مجهز شده است.

وی درادامه با بیان اینکه استان قم به قطب مهمی در حوزه کفش ماشینی تبدیل شده و هم اینک در سطح جهان حرف برای گفتن دارد به گرانی برخی مواد اولیه صنعت کفش نیز اشاره و بیان کرد: افزایش‌ بی‌رویه قیمت مواد اولیه مورد تایید وزارت صمت نیست و مکاتباتی با حوزه‌های نظارتی انجام شده که بورس کالا و مجموعه‌های نظارتی نیز باید اقدامات خود را انجام دهند تا واحدی نباشد که با عرضه کمتر بخواهد هزینه را برای تولیدکننده افزایش دهد چراکه صنعت کفش از نظر تولید و اشتغال در کشور کم‌نظیر است.

برادران اضافه کرد: صنعت کفش جدا از موضوع اشتغال‌زایی، از صنایعی است که بیشترین عمق تولید داخلی را دارد و تولید مواد اولیه داخلی این صنعت به بیش از ۸۰ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه نمایشگاه «صنعت کفش ایران_قم» با هدف کاهش نیازها برای واردات مواد اولیه برپا شده است، عنوان: مواد اولیه و ماشین آلات موردنیاز در فرآیند تولید کفش زیاد و متعدد هستند که در گذشته برای تامین بیشتر این مواد وابسته بودیم، به‌عنوان نمونه در ۳۳ سال گذشته ما وارد کننده پلی یورتان بودیم اما اکنون به صادر کننده آن تبدیل شده‌ایم.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: ما در صنعت کفش با کشورهای دیگر در رقابت هستیم و این رقابت از نظر مزیت قیمتی بسیار مهم است که اگر بتوانیم ماشین آلات جدیدتری را استفاده کنیم می‌توانیم به جایگاه مطلوب‌تری برسیم.

وی از برپایی ۲۰ غرفه با حضور نمایندگان کشورهای دیگر در نمایشگاه «صنعت کفش ایران_قم» اشاره کرد و گفت: از فعالان صنعت کفش ۴۳ کشور نیز دعوت شده است تا در این نمایشگاه حضور یابند.

برادران خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه کارگاه‌های آموزشی مطلوبی هم برگزار می‌شود که برای صنعت کفش مفید است و در این راستا باید از مسئولان استان قم و انجمن کفش این استان تقدیر کرد.

کاهش قیمت تمام شده، کفش ایران را به محصول رقابتی تبدیل می کند

معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: کفش یک محصول ارز آور است و با تکمیل حلقه‌های مفقوده در زنجیره ارزش کفش و کاهش قیمت تمام شده می‌توان کفش ایران را به یک محصول کاملا رقابتی در منطقه و دنیا تبدیل کرد.

به گزارش ایرنا،‌ فرشاد مقیمی در بازدید از نمایشگاه تخصصی و بین المللی ماشین آلات، مواد اولیه، تکنولوژی و صنایع وابسته کفش ایران(مترکس) در قم در گفت وگو با ایرنا عنوان کرد: برگزاری نمایشگاه ماشین آلات و صنایع وابسته کفش که با محوریت استان قم فرصت مغتنمی برای همفکری و هم افزایی صنعتگران کفش سراسر کشور برای تهیه یک بسته مشترک در راستای توسعه صنعت کفش است.

وی توجه به ایجاد زیرساخت‌های صادرات را امری ضروری دانست و تاکید کرد: کار گروهی و ایجاد شرکت‌های مدیریت صادرات و کنسرسیوم‌ها می‌تواند صادرات کفش را تسهیل کند.

مقیمی بازسازی و نوسازی ماشین‌آلات را برای توسعه این صنعت مهم دانسته و تصریح کرد: نصب ماشین آلات به روز و با تکنولوژی بالا می‌تواند در کاهش هزینه تمام شده و مصرف انرژی‌ تاثیر بسزایی داشته باشد و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران می‌تواند زمینه تعامل با بانک‌ها و تامین اعتبار لازم برای نوسازی و بازسازی ماشین آلات را هموار نماید.

ارتقای کیفیت تولیدات داخلی برای کاهش واردات دنبال شود

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر حمایت مجلس و دولت از صنعت‌گران گفت: صنعت و تولیدات کشور باید به کیفیت و جایگاهی برسد که دیگر جاذبه‌ای برای واردات کالا وجود نداشته باشد تا تولیدکنندگان داخلی در یک فضای سالم به رقابت با یکدیگر بپردازند،

حجت‌الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم در خانه ملت،در حاشیه بازدید از نمایشگاه «مترکس» اظهار کرد: امشب فرصتی شد تا در این نمایشگاه حاضر شده و از غرفه‌ها بازدید و با تولیدکنندگان گفتگو کردیم.

وی افزود: اتفاق خوبی در نمایشگاه «مترکس» رقم خورده و شاهد حضور تولیدکنندگان داخلی و خارجی در این نمایشگاه هستیم، از ویژگی‌های حضور صنعتگران در این نمایشگاه این است که می‌توانند در بحث سرمایه‌گذاری در این صنعت مشارکت داشته باشند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این مشارکت فعال و چشم‌گیر نشان‌دهنده زنده بودن و علاقه صنعت‌گران حوزه کفش است، رونق و جایگاه صنعت کفش امروز آبروی خوبی برای قم رقم زده که همین مسئله باعث شده این نمایشگاه به میزبانی قم برگزار شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: طی گفت‌وگویی که با تولیدکنندگان داشتیم مسائل و موانعی مطرح شد که باعث شده یک سری مشکلات برای آن‌ها ایجاد شود، امیدوارم مجلس شورای اسلامی و دولت سیزدهم دست به دست هم داده تا با اصلاح برخی قوانین این مشکلات را حل کند.

ذوالنوری گفت: صنعت و تولیدات کشور باید به کیفیت و جایگاهی برسد که دیگر جاذبه‌ای برای واردات کالا وجود نداشته باشد تا تولیدکنندگان داخلی در یک فضای سالم به رقابت با یکدیگر بپردازند، استان قم ظرفیت بسیار خوبی در حوزه صنعت کفش دارد و درصورتی که توسعه بیشتر آن محقق شود می‌توانیم قم را یکی از مبادی ورود ارز به کشور بدانیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در صورت رفع مشکلات صنعت کفش در کشور، ایران نیز می‌تواند در کنار کشورهایی که در حوزه کفش جزو برترین‌ها هستند رقابت کرده البته در این مسئله نیز باید شاهد افزایش دیپلمات اقتصادی در وزارت امور خارجه کشورمان باشیم.

نمایشگاه کفش، تراز نمایشگاه های استان را تغییر داد

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار قم، گفت: نمایشگاه کفش قم که سال گذشته برگزار شد به اقرار بسیاری از صاحب نظران فراتر از سطح نمایشگاه‌های مطرح دنیا بود و باعث شد تا تراز سایر نمایشگاه‌های استان نیز ارتقا پیدا کند.  

سید مهدی قریشی در حاشیه بازدید از نمایشگاه صنایع وابسته صنعت کفش ایران که در محل دائمی نمایشگاه‌های استان قم در حال برگزاری است، طی سخنانی با اشاره به برگزاری نمایشگاه صنعت کفش استان در دی ماه سال گذشته، گفت: نمایشگاه کفش قم که سال گذشته برگزار شد به اقرار بسیاری از صاحب نظران فراتر از سطح نمایشگاه‌های مطرح دنیا بود و باعث شد تا تراز سایر نمایشگاه‌های استان نیز ارتقا پیدا کند.  

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل استانداری قم، قریشی با تقدیر از زحمات انجمن صنایع کفش های ماشینی استان، افزود: با زحمات این انجمن و برنامه‌های در حال اجرای مدیریت جوان آن، رویکرد جدیدی در صنعت کفش ایجاد شده که کاملاً مشهود است و انتظار می‌رود طی سالیان آتی صنعت کفش کشور جایگاه بالاتری را از آنچه اکنون هست به دست آورد.

وی ادامه داد: در صنعت کفش بیش از ۷۰ صنعت وابسته مشغول به فعالیت هستند و یک ظرفیت بزرگ اقتصادی در حوزه اشتغال در این صنعت وجود دارد که باید به درستی از آن استفاده گردد برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی قطعاً کمک شایانی برای تحقق این هدف خواهد داشت.

قریشی گفت: صنعت کفش علاوه بر اینکه یک صنعت بزرگ و قابل توجهی است در درون خود هنر و علم را نیز به همراه دارد و در این نمایشگاه نیز شرکت‌های دانش بنیانی حضور داشتند که بسیاری از نیازهای این صنعت از جمله مواد اولیه مورد نیاز یا دستگاه های تولیدی مختلفی را عرضه کردند که قابل رقابت با تولید کنندگان خارجی است و در این زمینه به نوعی خودکفایی دست پیدا کردیم.

معاون استاندار ابراز امیدواری کرد که برخی دیگر از صنایع استان که تولیداتشان حرفی برای گفتن دارد از جمله تولیدکنندگان مبل نیز از این حرکت انجمن کفش ماشینی الگوبرداری نمایند تا در آینده نزدیک شاهد ارتقا بیش از پیش این صنایع در سطح کشور باشیم.


توجه به صنعت کفش ماشینی به عنوان سوغات هدف استان قم

معاون اجتماعی فرهنگی و زیارت استاندار قم بر تاثیر تولید کفش ماشینی در حوزه اقتصاد گردشگری و زیارت تاکید کرد و گفت: به صنعت کفش ماشینی و فرآورده‌های مرتبط با آن، می‌توان به‌عنوان یکی از سوغات هدف استان قم توجه کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری قم، ابوالقاسم مقیمی در حاشیه بازدید از نمایشگاه تخصصی «مواد اولیه، ماشین‌آلات، تکنولوژی، چرم و صنایع وابسته به کفش ایران قم» که به همت انجمن صنایع کفش ماشینی استان قم برگزار شده، گفت: نمایشگاه تخصصی کفش ایران قم، تجربه‌ای شیرین با حضور نمایندگانی از استان‌ها و کشورهای مختلف است و ما شاهد نمایشگاهی بسیار فاخر و سرشار از نوآوری در حوزه صنعت کفش ماشینی هستیم.

معاون اجتماعی فرهنگی و زیارت استاندار قم مطرح کرد: برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی در قم به‌عنوان شاهراه مواصلاتی ۱۷ استان و مباحث مرتبط با کفش به خصوص کفش ماشینی، استان قم را به یکی از مزیت‌های رقابتی در حوزه صنعت کفش تبدیل کرده است.

وی با بیان اینکه ما در حوزه صنعت کفش توانسته‌ایم رقابت خوبی با کشورهای خارجی داشته باشیم، افزود: صادرات کفش از قم به کشورهای مختلف جهان به خوبی در حال انجام است و همه اینها مرهون تلاش و همت تولیدکنندگان جوان ایرانی و مجموعه‌های خصوصی و دانش‌بنیان است.

معاون استاندار قم بیان کرد: پرداختن به تولید کفش در حوزه اشتغال و کارآفرینی بسیار اهمیت دارد و این صنعت می‌تواند بسیاری از افراد را که مخصوصاً در حوزه اجتماعی نیازمند مساعدت‌ها و همراهی‌های بخش خصوصی هستند، تحت پوشش قرار دهد.

وی اضافه کرد: یکی از اتفاقاتی که می‌تواند با این نمایشگاه گره بخورد، به‌کارگیری نیروی انسانی مورد نیاز در حوزه مشاغل خانگی و مشاغل مرتبط با حوزه کفش است و با این اقدام کارآفرینی قابل توجهی به ویژه در منازل ایجاد خواهد شد.

مقیمی با تاکید براینکه اشتغال‌های تخصصی در حوزه کفش به اقتصاد خانوار جامعه کمک می‌کند، اظهار کرد: کفش ماشینی و فرآورده‌های مرتبط با آن می‌تواند یکی از سوغات حوزه صنعت استان قم باشد.

معاون استاندار قم بر تاثیر تولید کفش ماشینی در حوزه اقتصاد گردشگری و زیارت تاکید کرد و اظهار داشت: به صنعت کفش ماشینی می‌توان به عنوان یک سوغات هدف در استان قم توجه کرد و امیدواریم با برگزاری اینگونه نمایشگاه‌ها روز به روز شاهد پیشرفت کمی و کیفی حوزه صنعت و به خصوص کفش ماشینی در کشورمان باشیم.


افزایش ظرفیت تولید کفش از اولویت‌های صنعت قم است

- مدیرکل صنعت،‌ معدن و تجارت قم گفت: جذب سرمایه‌گذاران و ایجاد بسترهای مورد نیاز برای افزایش ظرفیت تولید کفش و صندل در قم به دلیل ظرفیت خوب صادراتی و اشتغالزایی مناسب این محصول از اولویت‌های صنعت این استان است.

اکبر ابدالی درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان داشت: ما برای توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های صنعتی در قم الگویی مشخص را دنبال می‌کنیم که بر اساس آن گسترش ظرفیت تولید و ارتقا کیفیت محصولات در صنایعی همچون صنعت کفش که توانسته ارزش افزوده خوبی برای استان ایجاد کند، در دستور کار است.

وی افزود:درحال حاضر بهره‌برداران صنعت کفش استان قم توانسته‌اند علاوه بر حضور موفق در بازارهای داخلی، دربازارهای منطقه‌ای و بین‌المللی نیز خوش‌ بدرخشند و اکنون محصولات تولید شده در این بخش، حجم قابل توجهی از صادرات استان را تشکیل می‌دهد و ارز آوری خوبی دارد.

وی ادامه داد: یکی از راهکارهای موثر در تقویت صنعت کفش استان، برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی است که در همین رابطه نمایشگاه تخصصی و بین المللی ماشین آلات، مواد اولیه، تکنولوژی و صنایع وابسته کفش ایران(مترکس) از تاریخ ۳۰ آبان تا سوم آذرماه در قم برگزار شد و در جریان آن ۲۰۷ شرکت داخلی و خارجی آخرین دستاوردهای خود را در زمینه صنعت کفش ارائه نمودند.


کفش قم امروز در سطح فراملی حرف‌هایی برای گفتن دارد

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کفش قم امروز در سطح فراملی حرف‌هایی برای گفتن دارد، گفت: تعهدات ارزی در این صنف مانعی برای افزایش صادرات است.

احمد امیرآبادی فراهانی در حاشیه بازدید از نمایشگاه «مواد اولیه، ماشین آلات، تکنولوژی، چرم و صنایع وابسته صنعت کفش ایران-قم»اظهار کرد: این نمایشگاه نسبت به دوره‌های گذشته پیشرفت بسیاری داشته است.

وی با اشاره به اینکه این دوره از نمایشگاه از نظر کیفیت، جذابیت و تعداد غرفه‌ها با نمایشگاه بین المللی تهران رقابت می‌کند، مطرح کرد: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی برای قم ظرفیت بسیار بالایی ایجاد می‌کند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اگر مسئولین استان قم نسبت به رفع مشکلات مجموعه مدیریت این نمایشگاه اهتمام بیش‌تری داشته باشند، این نمایشگاه چیزی از نمایشگاه بین المللی تهران کم نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه جداسازی نمایشگاه محصول و صنایع وابسته ایده خوبی بود که امسال در دستور کار قرار داشت، عنوان کرد: اگرچه نمایشگاه‌های محصول جذابیت و مخاطب بیش‌تری دارند ولی شاهد استقبال بالایی از نمایشگاه صنایع و تجهیزات نیز بودیم.

امیرآبادی با اشاره به اینکه چینش غرفه‌ها و انتخاب شرکت‌ها به خوبی انجام شده بود، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این نمایشگاه نظم و انضباط خوبی حاکم بود.

وی با بیان اینکه قم طی یک‌سال اخیر پیشرفت‌های خوبی در بحث نمایشگاهی داشته است، تصریح کرد: در این نمایشگاه مسئولین با مشکلات تولید کنندگان آشنا خواهند شد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دستورالعمل‌ها و دستورات خلق الساعه درخصوص واردات و صادارت که بعضاً از سوی وزارت صمت، گمرک و سایر بخش‌ها صادر می‌شود مشکلاتی برای تولید کنندگان ایجاد می‌کند که باید راهکاری برای آن اندیشیده شود.

وی در پایان تاکید کرد: همچنین تعهد ارزی در این صنف مانعی برای افزایش صادرات است که باید از طریق بانک مرکزی و وزارت صمت و اقتصاد حل شود.

قم در حال رسیدن به جایگاه‌های بین‌المللی در حوزه کفش است

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان تهران با بیان اینکه قم در صنعت کفش ماشینی حرف اول را می‌زند گفت: قم در حال رسیدن به جایگاه‌های بین‌المللی در حوزه کفش است.

محمود سیجانی در بازدید از نمایشگاه «مواد اولیه، ماشین آلات، تکنولوژی، چرم و صنایع وابسته صنعت کفش ایران-قم» اظهار کرد: امروز با حضور در این نمایشگاه، شاهد برپایی غرفه‌های پویا، به‌روز و عالی بودیم.

وی با اشاره به اینکه انجمن کفش قم با برگزاری این نمایشگاه پرچم قم را در این صنعت بالا برد، مطرح کرد: قم در صنعت کفش ماشینی حرف اول را می‌زند و این نمایشگاه توانسته ظرفیت‌های بالقوه را بالفعل کند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان تهران با بیان اینکه در این نمایشگاه بسیاری از ظرفیت‌ها و داشته‌های مواد اولیه و تکنولوژی کفش معرفی شده است، عنوان کرد: قم در حال رسیدن به جایگاه‌های بین‌المللی در حوزه کفش است.

وی با اشاره به اینکه امروز از کالامحوری به سمت سرمایه‌محوری پیش می‌رویم، خاطرنشان کرد: این نمایشگاه اهمیت بسیاری در عرصه معرفی توانمندی‌های داخلی دارد و استان قم به یک مرجع در عرصه کفش تبدیل شده است.

سیجانی تصریح کرد: با اشاره به اینکه این نمایشگاه نقطه آغازین است، یادآور شد: اگر حمایت‌های لازم از این نمایشگاه صورت گیرد، قطعاً در آینده به دستاوردهای ارزشمندتری خواهیم رسید.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان تهران با بیان اینکه یکی از ابزارهای بازاریابی حضور در نمایشگاه است، ابراز کرد: قم توانسته از بسیاری از استان‌های کشور سبقت گیرد و با برگزاری این نمایشگاه برند و نماد کفش قم را بیشتر معرفی کند.

وی با اشاره به اینکه باید برند کفش قم به صورت بین‌المللی نیز معرفی شود، افزود: این جایگاه و ظرفیت در قم وجود دارد و سطح این دوره از نمایشگاه واقعاً متفاوت شده و توانسته در حد نمایشگاه‌های بین‌المللی ظاهر شود؛ سایر نمایشگاه‌ها در استان‌های دیگر نیز باید از سطح و کیفیت این نمایشگاه الگو گیرند.

صنعت کفش ایران به دستگاه تزریق مستقیم کفش مجهز شد

یک تولیدکننده ایرانی توانست با استفاده از تکنولوژی ۲۰۲۰ دنیا، دستگاه تزریق مستقیم کفش (Direct injection Pio) را بسازد، این دستگاه که با کیفیت ایتالیایی اما با قیمت چینی در اختیار صنعت‌گران قرار می‌گیرد در نمایشگاه «مترکس» در قم رونمایی شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، جواد شعبان‌زاده رئیس انجمن کفش ماشینی استان قم با اشاره به برپایی نمایشگاه «مواد اولیه، ماشین‌آلات، تکنولوژی، چرم و صنایع وابسته صنعت کفش ایران_قم» گفت: تلاش ما در این نمایشگاه توجه بیشتر به تولیدات داخلی و معرفی دستاوردهای جوانان ایرانی بوده است.

وی از حضور بسیاری از شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه مترکس یاد کرد و گفت: محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان در این نمایشگاه به نمایش درآمد و بخشی از آنان توسط تولیدکنندگان از شرکت‌های دانش‌بنیان‌ها خریداری شد.

شعبان‌سازی با اشاره به حضور شرکت ماشین‌سازی اسدی در نمایشگاه مترکس عنوان کرد: دستگاه تزریق مستقیم کفش (Direct injection Pio) یکی از محصولات رونمایی شده در این نمایشگاه است که توسط شرکت ماشین‌سازی اسدی ساخته شده و در فرایند تولید کفش ماشینی تاثیر بسیاری  دارد.

*صنعت کفش ایران به تکنولوژی 2020 جهان مجهز شد 

حمید اسدی با اشاره به فعالیت شرکت ماشین سازی اسدی از سال 1352 در ایران گفت: این شرکت تا کنون نزدیک به 15 دستگاه صنعتی چون پرس لاستیک، فیلتر هوای خودرو، ماشین کفش و... تولید کرده است و دستگاهی که در این نمایشگاه رونمایی شد، تکنولوژی 2020 جهان است که فرایند طراحی و نقشه کشی و تولید آن حدود سه سال طول کشیده است.

مدیر شرکت ماشین‌سازی اسدی با اشاره به پیشرفت 95 درصدی دستگاه تزریق مستقیم کفش گفت: تمامی مراحل طراحی و ساخت این دستگاه در ایران انجام شده و فقط 5 درصد کارهای برنامه نویسی و ظریف کاری‌مانده است که به زودی اتمام می‌یابد.

وی اضافه کرد: اولین بار این دستگاه در آلمان ساخته شد و بعد از آن ایتالیا و در ادامه مدل چینی آن ساخته شد و ایران به عنوان چهارمین کشوری در جهان است که دست به تولید آن زده است؛ این دستگاه در این نمایشگاه رونمایی شد و انتظار می رود در عرصه صادرات بتوانیم موفق باشیم.

اسدی درباره کیفیت محصول تولیدی دستگاه تزریق مستقیم کفش گفت: این دستگاه به صورت بسته تزریق انجام می‌دهد که زیره تولیدی آن به هیچ عنوان نمی شکند و محصولی ساخته شده حباب ندارد، چون محصول تولیدی از جنس سیلیکونی است، کثیف نمی شود.

مدیر شرکت ماشین سازی اسدی ادامه داد: کار دیگر این دستگاه، چسباندن زیره به رویه کفش است که به گونه ای این کار را می کند که اگر کفش سال ها هم مورد استفاده قرار بگیرد، به هیچ وجه از هم جدا نمی شوند.

*تولیدی با کیفیت ایتالیایی اما با قیمت چینی

وی با بیان این که اکثر برندهای معتبر جهان از این روش تولید کفش استفاده می کنند، درباره به صرفه بودن ماشین تولید شده در ایران گفت: نمونه آلمانی دستگاه تزریق مستقیم کفش، یک میلیون 200 هزار دلار، نمونه ایتالیایی آن 800 هزار یورو و چینی آن 500 هزار دلار است که محصول چینی کیفیت پایین ترین دارد؛ محصولی تولیدی شرکت ما در کیفیت نمونه ایتالیایی است که با قیمت نمونه چینی فروخته می‌شود.

اسدی خاطرنشان کرد: این دستگاه ساعتی 180 زیره را تولید می کند و در  مرحله بعد آن را به رویه می چسباند.

وی با ابراز امیدواری از استقبال تولیدی های کفش در کشور گفت: امروز در جهان کفش ایران به عنوان کفش ارزان قیمت صادر می شود و همه تولید کنندگان بر ارزان بودن کفش تولید شده رقابت می‌کنند؛ در حالی که با توجه به ظرفیت تولید در ایران، امید می رود کفش ایران به عنوان برند برتر و با کیفیت در جهان شناخته شود، چراکه ارزش افزوده آن نیز بسیار بالاتر است.

آرمین اسدی، کارشناس فروش و تحقیقات و بازاریابی شرکت اسدی درباره ساخت دستگاه تزریق مستقیم کفش (Direct injection Pio) گفت: این دستگاه به‌صورت مهندسی معکوس در داخل کشور ساخته شده، دستگاه تزریق مستقیم است که به‌صورت فضای بسته قالب با فشار و 16 هزار دور، موارد را تزریق می‌کند.

 وی درباره مزایای این دستگاه که توسط شرکت اسدی ساخته شده است، گفت: از مزایای این دستگاه، به وجود نیامدن حباب در محصول نهایی، وزن پایین‌تر است و کیفیت تمام شده بسیار بالاتر محصول و افزایش چسبندگی زیره به رویه و در نهایت مقاوم‌تر شدن کفش است.

فروش و تحقیقات و بازاریابی شرکت اسدی خاطرنشان کرد: این دستگاه اولین نمونه‌اش توسط ما در داخل کشور ساخته شده و ایران چهارمین کشور است که آن را تولید کرده است.

 وی با بیان این که این دستگاه شامل 10 هزار قطعه در دو سال ساخته شده است، گفت: البته یک تعدادی از قطعات دستگاه مانند پمپ‌ها و شلنگ‌ها و برخی قطعات الکترونیکی وارد می‌شود.

اسدی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد محدودی از این دستگاه ساخته شده و شرکت‌هایی که می‌خواهند کفش‌های باکیفیت بهتر در ایران تولید کنند، می‌توانند این دستگاه را خریداری کنند.

مشاغل خانگی قم با جدیت بیشتر وارد صنعت کفش می‌شود

مسئول سازمان بسیج سازندگی قم گفت: حضور ما در نمایشگاه «مواد اولیه، ماشین آلات، تکنولوژی، چرم و صنایع وابسته صنعت کفش ایران-قم» به خاطر دنبال کردن وام‌های تبصره۱۸ برای اشتغال حرفه‌ای و تخصصی خانگی در عرصه‌هایی همچون کفش، انگشترسازی و… بود.

وی خاطر نشان کردبا مدیریت و راهبری سرخوشه‌های کفش و همراهی و ارائه مشاوره‌های لازم توسط انجمن کفش ماشینی قم، وام‌های هدفمند برای مشاغل خانگی علاقه‌مند در عرصه تولید کفش و صندل اختصاص خواهد یافت.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر