شعب سیار تعزیرات برای برخورد با گران فروشان شب یلدا در قم راه‌اندازی شد

سپهر اقتصاد -مدیرکل تعزیرات حکومتی قم با اشاره به راه‌اندازی شعب سیار برخورد با گران‌فروشی و تخلف همزمان با فرارسیدن شب یلدا، گفت: در قالب این طرح با هرگونه گران‌فروشی افراد سودجو با فوریت و قاطعانه برخورد خواهد شد.


تقی حسام درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، ادامه داد: طرح ویژه نظارتی شب یلدا در قم از ۱۵ آذر آغاز وتا ۳۰ ماه جاری باکنترل، نظارت و بازرسی‌های مستمر در سطح بازار کالا و خدمات ادامه دارد.

وی اظهار داشت: برای رسیدگی سریع و بدون اغماض با گران‌فروشان و افراد سودجو، شعب ویژه‌ای نیز جهت رسیدگی به پرونده‌های ورودی در تعزیرات حکومتی استان قم راه‌اندازی شده‌است.

وی اضافه کرد: طی این طرح برخی از اقلام پرمصرف مردم در شب یلدا مانند شیرینی و آجیل، انار، هندوانه و غیره بیش از سایر کالاها در معرض بازرسی و پایش تعزیرات حکومتی است.

حسام گفت: حفظ آرامش روانی مردم خط‌قرمز تعزیرات است و براین‌اساس تعارفی با افراد متخلف نداریم.

وی همچنین اظهار داشت: بازرسان تعزیرات با حضور مستمر در بازارهای میوه و تره‌بار بر روند عرضه میوه شب یلدا را رصد و پایش کرده و صدور فاکتور در مبدأ را رصد می‌کند.

وی عدم صدور فاکتور در مراکز عمده پخش کالاهای مصرفی مردم را تخلف یاد کرد و اظهار داشت: برای جلوگیری از این موارد لازم است تا با اصلاح برخی فرایندهای معیوب، دلالی و واسطه‌گری در رسیدن محصول به سبد غذایی مردم را حذف کرد.

مدیرکل تعزیرات گفت: در سطح کشور نهاد یا اتحادیه رسمی در خصوص الزام عرضه‌کنندگان کالا به صدور فاکتور وجود ندارد و همین مساله سبب می‌شود تا واسطه‌گری و دلالی در بازارهای مختلف اعم از میوه و تره‌بار، گوشت و غیره ادامه پیدا کند.

وی یادآور شد: برای جلوگیری از گران‌فروشی در مبدأ و مقصد، باید با حمایت و تقویت بعد نظارتی در استان قم، گلوگاه تخلف و سودجویی را در نطفه خفه کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی قم در پایان گفت: مردم قم هرگونه تخلف و گران‌فروشی در بخش کالا و خدمات را با شماره ۱۳۵ تعزیرات حکومتی در میان بگذارند.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر