شهرداری ها نقش پررنگی در حفظ و حراست از محیط زیست برعهده دارند

سپهر اقتصاد- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت:شهرداری ها نقش پررنگی در حفظ و حراست از محیط زیست برعهده دارند

محمدحسین بازگیر در دیدار معاون محیط زیست و خدمات شهری و مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت: در مسائل مرتبط با آب، خاک و هوا که همگی در حوزه محیط زیست تعریف می‌شوند، بازیگران متعددی وجود دارد که یکی از مهمترین آنها شهرداری ها هستند.

وی با بیان اینکه موضوع محیط زیست بسیار فراتر از یک سازمان و یک اداره کل است، خاطرنشان کرد: همه مردم و مسئولان باید نسبت به این مسأله متعهد و دغدغه مند باشند و برای بهبود وضعیت زیست محیطی در شهر قم، همه دستگاههای اجرایی مشارکت و هماهنگی داشته باشند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم، مدیریت پسماندهای شهری به ویژه پسماندهای پزشکی را نیازمند توجه بیشتری دانست و گفت: شهر قم در حوزه محیط زیست شهری دارای خلاءهای جدی بوده که باید با برنامه ریزی دقیق و مشخص، برای بهبود و ارتقاء این وضعیت تلاش کنیم.

مهدی اصفهانیان مقدم در دیدار با مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: مجموعه شهرداری، خود را نسبت به رعایت ملاحظات و مؤلفه های زیست محیطی ملزم و متعهد دانسته و اقدامات بسیاری در این حوزه به انجام رسانده است.

وی با اشاره به راه اندازی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز، بر ضرورت ساماندهی گاراژهای ضایعاتی در سطح شهر قم تأکید کرد و گفت: جمع آوری زباله ها توسط زباله گردها، صرفه اقتصادی پردازش پسماند شهرداری را از میان برده است.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم در ادامه افزود: در راستای به حداقل رساندن دفن پسماندهای عادی و خانگی، تفکیک زباله از مبداء با مشارکت شهروندان در اولویت قرار داشته و در این زمینه آموزش های لازم ارائه می شود.

وی در پایان با بیان اینکه امیدواریم با تعامل و هماهنگی فیمابین، مسائل و مشکلات زیست محیطی شهر قم برطرف شود، تصریح کرد: اخذ عوارض آلایندگی از واحدهای صنعتی آلاینده، منبع درآمد مناسبی جهت هزینه کرد در حوزه‌های زیست محیطی است که باید پیگیری شود.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر