صدور پروانه تاسیس و آغاز عملیات اجرایی نخستین شهرک مسکونی در استان قم 

سپهر اقتصاد-رئیس ستاد مدیریت شهرک سازی کشور از صدور پروانه ساخت و آغاز عملیات اجرایی شهرک پرنیان قم همزمان با سفر رییس‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی به استان قم خبر داد.

سعید غفوری رئیس هیئت‌مدیره شهرهای جدید و رئیس ستاد مدیریت شهرک‌سازی کشور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از صدور پروانه تأسیس نخستین شهرک مسکونی دولتی در استان قم تحت عنوان پرنیان ۱ هم‌زمان با سفر رئیس‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی به استان قم خبر داد.

رئیس هیئت‌مدیره شرکت عمران شهرهای جدید گفت: فردا ۲۰ اردیبهشت ماه هم‌زمان با سفر رئیس جمهور به استان، با توجه به صدور پروانه تأسیس شهرک مسکونی دولتی در قم به مساحت ۵۵۵ هکتار تحت عنوان پرنیان ۱ کلنگ احداث این شهرک مسکونی به زمین زده می‌شود.

غفوری توضیح داد: شهرک پرنیان ۱ به طرح جوانی جمعیت و نهضت ملی مسکن اختصاص دارد. مقرر است تا ساخت این شهرک همراه با واحدهای مسکونی آن و سایر خدمات با جمعیت‌پذیری ۳۰ هزار نفر طی ۴ سال احداث شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه تمامی واحدهای این شهرک مسکونی به شکل یک طبقه و حیاط دار در قطعات ۲۰۰ تا ۳۰۰ متری احداث می‌شود، گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده ساخت این شهرک مسکونی چهار سال زمان می‌برد و به شکلی احداث خواهد شد تا حمل‌ونقل و کیفیت زندگی شهری آن متناسب با استانداردها باشد.

غفوری فاصله این شهرک مسکونی را تا شهر قم ۲۱ کیلومتر عنوان کرد.

گفتنی است، مجموعه شهرک‌های مسکونی پرنیان شامل ۴ شهرک مسکونی است که طرح‌های سه شهرک آن تهیه و به تصویب شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران رسیده است و پروانه احداث شهرک مسکونی پرنیان ۱ به مساحت ۵۵۵ هکتار صادر شده است. همچنین با تصویب طرح جامع شهرک‌های پرنیان۲ و پرنیان ۳ در شورای‌عالی شهرسازی و معماری، پیش پروانه این شهرک‌ها با مساحت ۵۸۳ و ۷۷۳ هکتار و ظرفیت ۶۰ هزار نفر توسط رئیس ستاد شهرک‌سازی به نام سازمان ملی زمین و مسکن به نمایندگی از دولت صادر شد. برنامه‌ریزی شده تا با صدور مجوزهای مذکور، مدیریت و عملیات اجرایی شهرک پرنیان با هدایت سازمان ملی زمین و مسکن آغاز شود.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر