صدور ۴۵۶ پروانه در محلات هدف در ۹ ماه سال جاری

سپهر اقتصاد-سومین جلسه ستاد بازآفرینی شهری قم با محوریت نوسازی محلات هدف، تشکیل حلقه های میانی و تشریح بسته های ۱۹ بندی تشویقی با ریاست استاندار و حضور مدیران کل شهری قم برگزار شد.



به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (قم)، در سومین جلسه ستاد بازآفرینی شهری قم که با ریاست آقامیری استاندار قم برگزار شد، علی طاهری نیا رییس اداره معماری بافت های واجد ارزش و طرح های بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی استان قم اظهار کرد: در شهر قم طی نه ماهه سال جاری ۴۵۶ پروانه نوسازی ساختمان برای واحدهای محلات هدف بازآفرینی صادر شده است.

وی افزود: این تعداد پروانه برای نوسازی ۸۴۷ واحد مسکونی بوده است.

طاهری نیا تصریح کرد: اعمال مشوق ها و بسته های تشویقی نوسازی بافت و تخفیف ۱۰۰ درصدی صدور پروانه در محلات هدف بازآفرینی شهری، تسریع در روند نوسازی و کاهش هزینه های ساخت را به دنبال دارد.

رییس اداره معماری بافت های واجد ارزش و طرح های بازآفرینی گفت: برای دستیابی به نوسازی بافت فرسوده، اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و اقناع ساکنین بافت فرسوده در کنار اعمال مشوق ها لازم اجراست.

وی اظهار کرد: ساکنین این بافت ها باید بدانند بعد از نوسازی واحد مسکونی خود از ارزش افزوده مالی، اجتماعی و  ایمنی بیشتر برخوردار خواهند شد که این امر وظیفه دستگاه های اجرایی استان در ایجاد انگیزه و تشویق ساکنین را دو چندان می کند.

طاهری نیا تصریح کرد: با اجرای تخفیف ۱۰۰ درصدی صدور پروانه در تراکم مصوب شاهد تسریع در روند نوسازی و کاهش هزینه های ساخت خواهیم بود.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به وجود زیرساخت ها و کاربری های زندگی شهری در محدوده بافت فرسوده شهر، نوسازی آن موجب زیست اجتماعی هماهنگ تر با بافت می شود و از ناهمگونی بافت شهری جلوگیری می کند.

طاهری نیا در پایان گفت: یکی از راه های رونق تولید مسکن، توجه ویژه به بافت فرسوده شهر و نوسازی آن است که البته باید بسته های تشویقی با نیازهای شهر قم بومی سازی و طراحی شود.

در جلسه ستاد بازآفرینی شهری قم، استاندار بر تسهیل و تسریع در صدور پروانه های نوسازی بافت فرسوده شهر قم تاکید کرد و از دستگاه های ذی ربط خواست نسبت به اعمال مشوق ها برای تشویق و ترغیب ساکنان برای نوسازی محل سکونت شان به صورت جدی وارد عمل شوند.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر