صیانت از بازار کهنه با تخریب ساخت‌وسازهای غیرمجاز در سرای ملاحسین

سپهر اقتصاد-مدیر منطقه یک شهرداری قم از تخریب ساخت‌وسازهای غیرقانونی انجام‌گرفته در سرای ملاحسین واقع در بازار کهنه با هدف صیانت از ابنیه تاریخی خبر داد.


مدیر منطقه یک شهرداری قم از تخریب ساخت‌وسازهای غیرقانونی انجام‌گرفته در سرای ملاحسین واقع در بازار کهنه با هدف صیانت از ابنیه تاریخی خبر داد.
به گزارش واحد خبر منطقه یک شهرداری قم، مجید محمد رضاخانی با اشاره به لزوم حراست از ابنیه تاریخی در شهر اظهار داشت: سرای ملاحسین از بناهای تاریخی دوره قاجار بوده که در تاریخ ۰۱/‏۰۹/‏۱۳۸۸ با شماره ۲۷۸۰۲ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
وی با اشاره به اینکه محدوده بنای تاریخی سرای ملاحسین مشخص است گفت: با توجه به روند ساخت‌وسازهای غیرمجاز و عدم توجه به قوانین و مقررات در بافت تاریخی با هماهنگی مراجع قضایی و سازمان میراث فرهنگی، بناهای احداث‌شده غیرمجاز و ملحقات خارج از ضوابط میراث فرهنگی و منشورهای مرمت و احیاء بافت های تاریخی در سرای ملاحسین واقع در بازار کهنه قلع شد.
مدیر منطقه یک شهرداری قم افزود: الحاقات اضافه شده در قالب 9 باب مغازه کارگاه به بدنه اصلی سرای ملاحسین بدون هماهنگی و مجوز اداره کل میراث فرهنگی و در حریم بافت تاریخی احداث شده که با وجود اخطار‌های پیاپی همچنان ادامه پیدا کرد.
خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر