ضبط و جریمه، تاوان قاچاق کالا در قم

سپهر اقتصاد-مدیرکل تعزیرات حکومتی قم از مجازات بیش از 33 میلیارد ریالی برای قاچاقچی انواع کالا خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعزیرات حکومتی قم، تقی حسام گفت: پرونده قاچاق انواع کالا از جمله مقادیری مواد خوراکی نوشیدنی، سیگار و بادام به ارزش 33 میلیارد و 201 میلیون ریال در شعبه سوم اداره کل تعزیرات حکومتی قم رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی قم افزود: شعبه به دلیل ارائه نکردن مدارک قانونی، اتهام قاچاق را محرز و علاوه بر ضبط کالاهای قاچاق، متهم را به پرداخت 33 میلیارد و 201 میلیون ریال معادل ارزش کالای کشف شده به جزای نقدی محکوم کرد.

حسام گفت: ماموران نیروی انتظامی در بازرسی از یک انبار باربری در سطح شهر این کالاهای به ظن قاچاق را کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به اداره کل تعزیرات حکومتی قم ارسال کردند.

ناکام ماندن انتقال کالای قاچاق

متهم پرونده قاچاق انواع کالا در قم به پرداخت بیش از 22 میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعزیرات حکومتی قم، تقی حسام گفت: پرونده قاچاق انواع کالا شامل 32 طاقه پارچه، پنج عدد آی سی، پنج عدد پورت رایانه، 100 عدد رم رایانه، چهار دستگاه رک رایانه و 160 عدد هارد دیسک به ارزش 21 میلیارد و 543 میلیون ریال در شعبه اول اداره کل تعزیرات حکومتی قم رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی قم افزود: شعبه به دلیل ارائه نکردن مدارک قانونی، اتهام قاچاق را محرز و علاوه بر ضبط کالاهای قاچاق متهم را به پرداخت 22 میلیارد و 300 میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

حسام گفت: ماموران نیروی انتظامی در بازرسی از خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی این کالاهای به ظن قاچاق را از یک دستگاه خودروی سواری کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به اداره کل تعزیرات حکومتی قم ارسال کردند.

کشف انواع سیگار قاچاق در استان قم


معاون بازرسی و نظارت اداره کل صمت در راستای پیشگیری و مبارزه با کالاهای قاچاق موجود در بازار استان اظهار داشتند: بازرسان این اداره کل طی گشت مشترک با اتاق اصناف در تاریخ 1402/10/21 در بازرسی از انبار دو بنگاه اقتصادی ، تعداد 5960 نخ سیگار قاچاق به ارزش 36 میلیون ریال کشف و ضبط نمودند و فرد متخلف با تشکیل پرونده ، جهت رسیدگی به تعزیرات حکومتی معرفی گردید.
آقای فولادی وندا از شهروندان عزیز و گرامی قم درخواست کردند که در صورت مشاهده کالای قاچاق و سایر تخلفات اقتصادی را در سامانه 124.ir ثبت یا با شماره تلفن 124 تماس گرفته و گزارش نمایند .

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر