ضرورت افزایش صادرات هدفمند محصولات کشاورزی


سپهر اقتصاد-رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قم بر ضرورت افزایش صادرات هدفمند محصولات کشاورزی با تکیه بر ظرفیت‌‌های تولیدی استان تأکید کرد.


به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم، علیرضا شیخانی در جلسه کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق بازرگانی با بیان اینکه ظرفیت‌های تولیدی استان در بخش گلخانه‌ای مطلوب است اظهار کرد: اگر امور صادرات و برگشت ارز حاصل از تولیدات گلخانه ای تسهیل یابد قطعا می توانیم در این بخش شاهد ارز آورزی بیشتر و هدفمند باشیم.
وی گفت: اگر در سال‌های پیش‌رو یکی از اولویت‌های وزارت‌ جهاد و همچنین دستگاه‌های ذیربط گسترش و توسعه صادرات محصولات با کیفیت استان‌ها باشد و در این امر اصلاح قوانین حاکم بر آن صورت گیرد اصلاح الگوی کشت نیز با سرعت بیشتری در بخش کشاورزی توسط کشاورزان محقق می‌شود.
شیخانی تحقق صادرات حداکثری محصولات کشاورزی را با تلاش همه‌جانبه تولیدکنندگان و صادرکنندگان این حوزه برای تکمیل تجهیزات و همچنین حمایت دولت در تأمین زیرساخت‌های لازم مورد تأکید قرار داد.
گفتنی است در ادامه این جلسه آسیب‌شناسی برگزاری همایش راهبردها و برنامه‌های سازگاری با کم آبی در بخش کشاورزی توسط اعضاء صورت گرفت و مقرر شد در جلسات بعد برنامه ریزی لازم برای برگزاری همایشی علمی و تخصصی انجام شود.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر