ضرورت توسعه زیرساخت‌های گردشگری در قم

سپهر اقتصاد-در جلسه کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی قم با طرح این مساله که در سال‌های اخیر، تلاش‌های گسترده‌ای برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری در قم صورت گرفته است تصریح شد: این تلاش‌ها با هدف گسترش صنعت توریسم و ایجاد فرصت‌های جدید برای رشد اقتصادی منطقه انجام شده است.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی قم شهاب علی عرب عضو هیات نمایندگان اتاق ایران گفت: در ایران، برای توسعه و پشتیبانی از صنعت گردشگری، چندین نهاد مختلف مسئولیت‌ها و وظایف مشخصی دارند که هدف از تشکیل این کمیسیون ارائه راهکارهای موثر بخش خصوصی در جهت اصلاح امور در صنعت توریسم و گردشگری است.

سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همواره تلاش نموده تا به عنوان مسئول توسعه فرهنگی، توسعه صنعت گردشگری، حفظ و ارتقاء تمدن ایران نقش خوبی را ایفا کند که امیدواریم کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی نیز بتوانند در مسیر حفاظت از آثار تاریخی و میراث فرهنگی، توسعه زیرساخت‌ها، توسعه و پشتیبانی از اماکن گردشگری و ارتقاء کیفیت خدمات گردشگری برنامه‌های راهبردی و عملیاتی خود را هم جهت با سازمان میراث فرهنگی ارائه دهد.

صادق ساعدی نیا عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی قم در این جلسه بیان نمود: حمایت از بخش خصوصی در صنعت گردشگری امری بسیار مهم است زیرا بخش خصوصی نقش اساسی در توسعه و رشد این صنعت را دارد.

وی تأکید کرد: دولت باید زمینه‌های لازم برای سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری را فراهم کند. این شامل تسهیلات مالی، معافیت‌های مالیاتی، تسهیلات وام و اعطای مجوزهای لازم برای احداث و بهره‌برداری از اماکن گردشگری است.
او معتقد است: همکاری و هماهنگی بین دولت و بخش خصوصی بسیار حائز اهمیت است. ایجاد پروژه‌های بخش خصوصی در توسعه زیرساخت‌های گردشگری و به اشتراک گذاری منابع و دانش بین دولت و بخش خصوصی، بهبود و پیشرفت صنعت گردشگری را تسهیل می‌کند.

ساعدی نیا تصریح داشت: دولت باید در توسعه زیرساخت‌های عمومی مانند جاده‌ها، فرودگاه‌ها، راه‌آهن‌ها و ارتباطات، توسعه شهری، بهره‌برداری از منابع طبیعی و ایجاد امکانات گردشگری عمومی سرمایه‌گذاری کند. این اقدامات به بخش خصوصی در جذب گردشگران و ارائه خدمات بهتر کمک می‌کند.

در پایان این جلسه انتخابات هیأت رئیسه کمیسیون گردشگری برگزار شد و شهاب علی عرب با کسب اکثریت آراء در مقام ریاست انتخاب گردید.

همچنین آقایان صادق ساعدی نیا و جلالی نیز با کسب اکثریت آراء به عنوان نایب رئیس اول و دوم این کمیسیون منصوب گردیدند.

گفتنی است در ابتدای این جلسه دکتر حمید شعبانی مباحث مربوط به امور حقوقی و برگزاری قانونی انتخابات کمیسیون را مطرح نمودند.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر