طرح آشکارسازی و ایمن‌سازی ایستگاه‌های اتوبوس ادامه خواهد یافت

طرح آشکارسازی و ایمن‌سازی ایستگاه‌های اتوبوس ادامه خواهد یافت

سپهر اقتصاد-معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از تداوم طرح آشکارسازی و ایمن‌سازی ایستگاه‌های اتوبوس در سطح شهر خبر داد.

به گزارش واحد خبر سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم؛ رضا خانه‌زاد یزدی با اعلام خبر گسترش و تکمیل طرح آشکارسازی و ایمن‌سازی ایستگاه‌های اتوبوس در تقاطع پرتردد شهر از بازخورد مطلوب این طرح در مرحله آزمایشی خبر داد و گفت: اجرای آزمایشی نقوش شطرنجی باهدف آشکارسازی ایستگاه‌های اتوبوس که توسط سازمان حمل‌ونقل و ترافیک اجرایی شد، بازخورد مطلوبی در بین شهروندان و بخصوص رانندگان داشت و به‌عنوان یک عامل بازدارنده ترافیکی ، فضای توقف اتوبوس‌ها را آزادسازی کرده است.

وی افزود: با اجرای موفق آزمایشی این طرح هم‌اکنون 20 ایستگاه جدید در تمامی مناطق شهری در برنامه کاری قرارگرفته‌اند که در کمترین زمان عملیاتی خواهند شد و به‌واسطه تکمیل این طرح نصب باتومی پلاستیکی در ابتدا و انتهای محدوده ایستگاه اتوبوس نیز در دست بررسی است.

خانه‌زاد یزدی بیان داشت : با آزادسازی ایستگاه‌های اتوبوس و جلوگیری از توقف غیرمجاز خودروهای شخصی در این محدوده، اتوبوس‌ها برای سوار و پیاده کردن مسافرین خود کاملاً در جایگاه ایستگاه توقف خواهند کرد که ضمن افزایش ایمنی جان مسافرین از ایجاد ترافیک و گره‌های ترافیکی بخصوص در معابر اصلی جلوگیری خواهد شد.

معاون شهردار اعلام کرد: در سال‌های گذشته نیز سازمان ترافیک با همکاری سازمان اتوبوس‌رانی و تاکسیرانی نسبت به شناسایی و آشکارسازی محدوده توقف اتوبوس و تاکسی‌ها با اجرای تابلوهای انتظامی و خط‌کشی ترافیکی اقدام کرده است اما با اجرای طرح نقوش شطرنجی فضای پهلوگیری خودروهای حمل‌ونقلی جهت پیاده و سوار کردن مسافرین جلوه ویژه‌ای به خود داده است.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر