طرح جامع مدیریت دریاچه نمک در یک دوره پنج ساله به اجرا گذاشته می‌شود

سپهر اقتصاد-مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت:طرح جامع مدیریت دریاچه نمک در یک دوره پنج ساله به اجرا گذاشته می‌شود

محمدحسین بازگیر در برنامه زنده «گفتگوی ویژه» در شبکه نور به مناسبت «هفته زمین پاک» در سخنانی اظهار داشت: با توجه به موقعیت جغرافیایی و تنوع اقلیمی استان قم در مرکز کشور، تهدیدات و فرصت های زیست محیطی در این خطه وجود دارد که نیازمند توجه هرچه بیشتر است.

وی دریاچه نمک قم را یکی از تالاب ها و زیستگاههای ارزشمند در مرکز کشور دانست و گفت: متأسفانه به دلیل قطع حقابه ها و خشکسالی گسترده، اکوسیستم این منطقه به شدت شکننده شده است، اما خوشبختانه در حال حاضر با تصویب برنامه جامع در ستاد ملی تالاب‌ها، بهبود وضعیت دریاچه در دستور کار جدی قرار گرفته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم در ادامه افزود: بر همین اساس مقرر شده است پروژه های اولویت دار طرح جامع مدیریت دریاچه نمک در یک کارگروه تخصصی با مسئولیت استاندار قم و عضویت استانداران حوضه آبخیز و دستگاه های مسئول، در یک دوره زمانی پنج ساله به اجرا گذاشته شود.

وی همچنین معضل پسماندها به ویژه رهاسازی پسماندهای صنعتی در مراتع و اراضی و حاشیه جاده‌ها را مورد توجه قرار داد و گفت: بر اساس قانون، متولی و مسؤول مدیریت پسماندهای عادی، صنعتی، کشاورزی، پزشکی و ویژه کاملا مشخص و تعیین شده است و امیدواریم به زودی با تصویب طرح جامع مدیریت پسماند در استان قم، گام‌های مثبت و مؤثری در جهت رفع این مشکل زیست محیطی برداشته شود.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر