طرح نظارت بر خالص فروشی در قنادی‌های قم اجرایی شد

قم - ایرنا - مدیرکل استاندارد قم گفت: طرح نظارت بر خالص فروشی در قنادی‌های قم با هدف صیانت از حقوق عامه در سطح استان در حال اجراست.

محمدهادی سماواتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ در این رابطه بیان داشت: طرح مذکور با توجه به تاکیدات رئیس جمهور درپایش کم‌فروشی و با اجباری شدن استاندارد ملی « کمیت فرآورده در پیش ‌بسته بندی‌ها» بر اساس مصوبات آخرین جلسه شورای عالی استاندارد، در استان درحال اجرا است.

وی با اشاره به این که متخلفان شناسایی شده در این طرح به تعزیرات حکومتی معرفی خواهند شد، اضافه کرد: شیوه ممیزی در این طرح این گونه است که می‌بایست هزینه‌ جعبه به صورت مجزا محاسبه ومردم شیرینی را به صورت خالص خریداری نمایند.

وی ادامه داد: یا اینکه هزینه جعبه در آنالیز قیمت شیرینی لحاظ گردد که در هر ۲ شیوه برای جلوگیری از گرانفروشی و کم فروشی نهادهای تعزیرات حکومتی، بازرسان اتاق اصناف، اداره کل صنعت معدن و تجارت و اداره کل استاندارد، وظیفه پایش این امر را به عهده دارند.

مدیرکل استاندارد تاکید کرد: به منظور حُسن اجرای طرح نظارت بر خالص فروشی در قنادی‌های قم و صیانت از حقوق مردم، گشت‌های مشترک توسط نهادهای مذکور به صورت منظم در استان برگزار می‌شود.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر