طرح نهضت ملی مسکن در قم با سرعت درحال انجام است

سپهر اقتصاد- استاندار قم گفت: با تلاش مدیران استان و نظارت‌ها و پیگیری‌های انجام شده طرح نهضت ملی مسکن در استان با سرعت در حال انجام است.


به گزارش روابط عمومی استانداری قم، سیدمحمد آقامیری در بیست و دومین جلسه شورای تامین مسکن قم افزود: این طرح امروز وضعیت خوبی در استان دارد و با پیگیری دستگاه‌های متولی با سرعت درحال انجام است و قم جزو استان‌های برتر در اجرای طرح لقب گرفته است.

وی ادامه داد: هدف ما در مدیریت استان این است که نرخ مسکن در قم را کاهش دهیم و برای رسیدن به آن‌ با هیچ دستگاه‌ دولتی و یا فردی تعارف نداریم.

استاندارقم با اشاره به نقش بانک‌ها در تسریع اجرای طرح نهضت ملی مسکن خاطرنشان کرد: بانک‌ها به عنوان بازوی توانمند دولت نقش اساسی در اجرای این طرح دارند، از بانک‌های خصوصی توقع داریم با نهاد بالا دستی خود مکاتبات لازم را انجام داده تا عملکرد بهتری داشته باشند.

هم اینک احداث ۵۶ هزار و ۳۹۰ واحد نهضت ملی مسکن در این استان در حال احداث است.

طبق برنامه چهارساله اداره‌کل راه و شهرسازی قم ۶۳ هزار واحد مسکونی در این استان ساخته می‌شود.

تاکنون ۱۵۸ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن در قم ثبت‌نام کرده‌اند که ۸۴ هزار و ۷۷۴ نفر از آنان واجد شرایط شناخته شده‌اند.

همچنین بر اساس اطلاعات اداره کل راه و شهرسازی قم ،‌ از بین ۵۶ هزار و ۳۹۰ واحد در دست احداث تاکنون برای ۴۴ هزار و ۷۱۸ متقاضی تخصیص پروژه صورت‌ گرفته‌است.

آقامیری همچنین عملکرد مدیران استان را مورد اشاره قرار داد و گفت:‌ تلاش‌ها و زحمات جهادی مدیران دستگاه‌های دولتی و اجرایی استان در چندماه اخیر امروز در قم خود را نشان داده است.

وی افزود: براساس آخرین آمار نرخ تورم استان کاهش چشم‌گیری داشته و امروز از رتبه ۲۱ به رتبه ۲۷ رسیده‌است.

وی درادامه با بیان اینکه هرگونه افزایش قیمت باید با مجوز ستاد تنظیم بازار استان صورت پذیرد، عنوان کرد: دستگاه‌های دولتی و اجرایی بدون اجازه ستاد تنظیم بازار استان اجازه افزایش نرخ هیچ‌گونه کالایی را ندارند و در صورت مشاهده مطابق قانون با آن‌ها برخورد خواهیم کرد.

استاندار قم تصریح کرد: ما مدیران وقتی آثار تلاش‌هایمان را در استان می‌بینیم خستگی کار از تن‌مان خارج می‌شود و انگیزه پیدا می‌کنیم تا تلاشمان را چندین برابر نماییم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آخرین اقدامات انجام شده در شهرستان‌ها و بخش‌های استان گفت: از ابتدای کار تا امروز ما سعی کرده‌ایم حداقل یک بار به شهرستان‌ها و بخش‌ها به همراه مدیران کل استان سفر داشته باشیم که این موضوع محقق شده‌است.

وی افزود: در این سفرها بیش از ۲۳۰ مصوبه داشتیم که بخش عمده آن به صورت ۱۰۰ درصد انجام شده و یا اینکه درحال انجام است.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر