طرح گسترده آرامسازی در آزادراه قم- تهران

سپهر اقتصاد-رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان قم عنوان کرد: درقالب طرحی امانی، پروژه گسترده آرامسازی، با حضور ۱۵ نفر عوامل راهدار و بهره مندی از ۱۲ دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین درآزادراه قم تهران در حال اجراست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان قم، محمد شکری رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان قم از اجرای طرح گسترده آرام‌سازی در آزادراه قم- تهران خبر داد.

وی با بیان این مهم که نقش کریدوری آزادراه قم- تهران در ارتباط ۱۷ استان با مرکز کشور بر کسی پوشیده نیست گفت: تامین ایمنی و تسهیل ترافیک این آزادراه که سومین محور ترافیکی کشور است، از اولویت‌های اداره کل متبوع در شرح وظایف موضوعه است.

شکری در ادامه به اجرای عملیات گسترده آرام‌سازی در آزادراه قم- تهران پرداخت و تصریح کرد: با توجه به ترافیک چشمگیر این آزادراه و ضرورت تامین ایمنی آن، طرح‌های عمران جاده‌ای متنوعی در قالب پروژه‌های امانی- پیمانی به صورت مستمر اجرا می‌شود.

وی افزود: پس از بررسی و کارشناسی‌های به عمل آمده و احصا موارد موضوعه، جهت ارتقا ایمنی محور، از اسفند ماه سال گذشته،   عملیات گسترده آرام‌سازی در آزادراه قم- تهران آغاز شد که کماکان ادامه دارد.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان قم در بخش دیگری از این خبر به اقدامات صورت گرفته و در حال اجرا طی طرح جاری اشاره کرد و گفت: با توجه به موقعیت مکانی نقاط احصا شده، متناسب با نواقص هر قطعه، نسبت به اجرای عملیات اصلاح شیب شیروانی، شانه سازی، علف زنی، پاک‌سازی، رفع افتادگی شانه، تسطیح حریم و… اقدام می‌شود.

محمد شکری بیشترین میزان عملیات اجراشده طی طرح در حال اجرای کنونی را در محدوده کیلومتر ۱۵ تا ۲۵ آزادراه قم- تهران (در هر دو لاین) دانست و ادامه داد: دیگر قطعه آزادراه که طی طرح مذکور، نسبت به آرام‌سازی آن اقدام صورت می‌گیرد، محدوده کیلومتر ۴۰ تا ۵۵ است.

وی با یادآوری مجدد این مهم که صفر تا صد این پروژه بزرگ جاده‌ای به صورت امانی در حال اجراست تصریح کرد: ۱۵ نفر عوامل راهدار ضمن بهره مندی از ۱۲ دستگاه انواع ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین نسبت به اجرای طرح به معنای واقعی کلمه به طور جهادی فعالیت دارند.

شکری در پایان با ذکر این موضوع که غالب فعالیت‌های عمران جاده‌ای با اعمال محدودیت‌های ترافیکی همراه است گفت: از تمامی مترددین محترم آزادراه قم- تهران درخواست می‌شود ضمن رعایت کامل جوانب ایمنی، تعامل و همکاری لازم را با مجریان طرح‌های عمران جاده‌ای  لحاظ کنند.

خبرنگار: نجمه وفایی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر