ظرفیت مناسب استان قم برای ارائه توریسم درمانی در کشور

سپهر اقتصاد-رئیس نظام پزشکی قم گفت: استان قم به دلیل وجود بارگاه زیارتی حضرت معصومه (س) و امامزادگان و بقاع متبرکه در کنار استان‌های شیراز، مشهد و تهران از جایگاه خوبی برای توریسم درمانی برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قم؛ سیدحسن عادلی رئیس نظام پزشکی قم در برنامه گفتگوی ویژه که به مناسبت روز پزشک بود، با بیان اینکه پزشکان ضامن سلامت جامعه و از مهمترین ارکان نظام بهداشت و درمان هستند، گفت: این افراد در افزایش ضریب سلامتی و معالجه بیماران نیز نقش تاثیرگذاری دارند.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان قم با اشاره به اینکه علم پزشکی از کارآمدترین علوم بشری است که تقریبا همه انسان‌ها در طول زندگی به آن نیازمند هستند، افزود: توسعه این دانش در رشته‌های مختلف از گذشته تا به امروز ثمرات بسیاری را برای انسان‌ها به دنبال داشته است.

وی با تاکید بر اینکه خدمت‌رسانی به مردم یک افتخار بزرگ است که شامل حال پزشکان جامعه شده است، ادامه داد: ارتقا سلامتی جسم و روح ازجمله مسائل مهم و کاربردی در این رشته است و اعتماد مردم به جامعه پزشکی یکی از مؤلفه‌ها و افتخارات اصلی پزشکان به شمار می‌رود.

عادلی با بیان اینکه موضوع عدالت در حوزه سلامت و پزشکی ازجمله مسائلی است که باید همواره به عنوان یک شاخص مهم مورد توجه قرار گیرد، گفت: گردشگری سلامت نیز در استان رشد خوبی نسبت به سایر استان‌های کشور دارد.

رئیس نظام پزشکی قم با اشاره به اینکه استان قم به دلیل موقعیت مذهبی و وجود بارگاه زیارتی حضرت معصومه (س) و امامزادگان و بقاع متبرکه در کنار استان‌های شیراز، مشهد و تهران از جایگاه خوبی برای توریسم درمانی برخوردار است، افزود: کیفیت قابل قبول آموزش‌های پزشکی در دانشکده‌های پزشکی دانشگاه در استان نیز وجود دارد.

وی مهمترین ظرفیت استان در حوزه پزشکی را وجود پزشکان متخصص و فوق تخصص، آزمایشگاه‌های مجهز و مراکز مهم تصویربرداری دانست و ادامه داد: مشکلی برای ارائه خدمات به مراجعان و دریافت خدمات سلامت برای آن‌ها در استان نیست.

عادلی کمبود رادیولوژیست خانم، دانشجوی طب اورژانس، جراحی قلب و ... را با توجه به پر ریسک بودن آن در کشور را نیازمند ارائه مشوق برای علاقمندان به فراگیری آن‌ها دانست و گفت: متاسفانه با توجه به نیاز و استقبال مردم از عمل‌های زیبایی اقبال دانشجویان نیز به سمت یادگیری این گونه رشته‌های رفته است.

وی شکایت از خدمات دندانپزشکی و جراحی ارتوپد را بالاترین شکایت‌ها دانست و افزود: مداخلات افراد سودجو در حوزه پزشکی با توجه به عدم مهارت، داشتن مدرک و مجوز در رشته مدنظر بر اساس تخلف به دستگاه قضایی ارجاع داده می‌شوند.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر