عزم اتاق بازرگانی برای پیگیری اصلاح قوانین دست و پاگیر

رئیس اتاق بازرگانی قم گفت: بخش خصوصی شاهد این است که تحریم‌های خارجی سهم کمتری را نسبت به موانع داخلی در کشور برای تولید و اقتصاد ایجاد کرده است و موانع داخلی بیشتر آسیب زا بوده اند.

سپهر اقتصاد-رئیس اتاق بازرگانی قم گفت: بخش خصوصی شاهد این است که تحریم‌های خارجی سهم کمتری را نسبت به موانع داخلی در کشور برای تولید و اقتصاد ایجاد کرده است و موانع داخلی بیشتر آسیب زا بوده اند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قم، محمد ایرانی در نشست اعضاء هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی قم با منتخب مردم شریف قم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نبود امکانات زیرساختی برای سرمایه‌گذاران در استان قم موجب شده است تا در جذب منابع برای استان دچار دغدغه باشیم و برای تأمین امکانات اولیه از جمله زمین، آب، برق و گاز نتوانیم ملزومات لازم را فراهم کنیم.
وی با اشاره به اینکه امروز بیش از ۳ هزار واحد صنعتی فعال در استان قم وجود دارد گفت: با توجه به شرایط خاص استان قم که در شاهراه مواصلاتی ۱۷ شهر و استان کشور قرار دارد بسیاری از واحدهای صنعتی در شهرهای بزرگ مقیاس در حال کوچ کردن به دلیل شرایط خاص آب و هوایی و آلودگی هستند بنابراین استان قم می‌تواند برای این واحدها اولین انتخاب باشد که از لحاظ مرکزیت و موقعیت استراتژیک بسیار شرایط خاصی را برای واحدهای صنعتی دارد و اگر ما نتوانیم سهم خود را نسبت به این واحدها در جذب منابع آنها به استان دریافت کنیم استان‌های دیگر و همجوار که حتی شرایط آب، برق و گاز مطلوبی را هم ندارند فقط با فراهم آوردن شرایط تسهیل در صدور مجوزها سهم واحدهای صنعتی خود را در استان افزایش خواهند داد.
رئیس اتاق بازرگانی قم با پیش بینی فعال سازی ۸ هزار واحد صنعتی در ۱۰ سال آینده در استان قم، لزوم تکمیل زنجیره زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی را از جمله موارد بسیار حائز اهمیت برای پیگیری نمایندگان مجلس در دوره ۴ ساله خود دانست.
وی ابراز امیدواری کرد با توجه به نقش خاص اتاق بازرگانی در امر مشاوره به حاکمیت و همچنین نقش نظارت بزرگترین پارلمان بخش خصوصی بر خدمات تجار داخلی و خارجی، در دوره جدید مجلس شاهد همکاری و تعامل‌ هرچه بیشتر سه قوه در کشور با تشکل‌های بخش خصوصی باشیم.
عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر اینکه نگاه سازنده مدیران می‌تواند توان مقابله با تحریم‌های داخلی را به طور کامل تقویت کند خواستار تمرکز بر رفع قوانین دست و پاگیر داخلی شد و افزود: بخش خصوصی شاهد این است که تحریم‌های خارجی سهم کمتری را نسبت به موانع داخلی در کشور برای تولید و اقتصاد ایجاد کرده است و موانع داخلی بیشتر آسیب زا بوده اند.

تشکیل هیات های مشاوره اندیشه ورز اقتصادی و صنعتی در اتاق بازرگانی قم

منتخب مردم شریف قم در مجلس شورای اسلامی از تشکیل هیات های مشاوره اندیشه ورز اقتصادی و صنعتی در اتاق بازرگانی قم خبر داد و گفت: اتاق بازرگانی محل تجمع نخبگان اقتصادی و صنعتی است و باید هیات های اندیشه ورز اقتصادی در این مجموعه تشکیل شده و محور مشاوره و نشست های ماهیانه با نمایندگان مجلس باشند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن به کشاورزی قم، حجت‌الاسلام والمسلمین قاسم روانبخش در نشست صمیمی با اعضای هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی قم، از تشکیل جلسات متعدد اقتصادی در ۱۰ روز گذشته و پس از انتخابات خبر داد و افزود: هیأت‌های اندیشه ورز در رشته‌های تخصصی اقتصاد و صنعت استان به صورت تخصصی موضوعات استان را پیگیری خواهند کرد.
وی از تشکیل هیات های مشاوره اندیشه ورز اقتصادی و صنعتی در اتاق بازرگانی قم خبر داد و خاطرنشان کرد: اتاق بازرگانی محل تجمع نخبگان اقتصادی و صنعتی است و باید هیات های اندیشه ورز اقتصادی در این مجموعه تشکیل شده و محور مشاوره و نشست های ماهیانه با نمایندگان مجلس باشند.
وی با تاکید بر اینکه در جنگ اقتصادی باید جهاد اقتصادی داشته باشیم گفت: نمایندگان استان قم در مجلس شورای اسلامی باید بتوانند در بین استان‌های دیگر جریان‌ساز باشند در همین راستا طی چند روز گذشته با عموم نمایندگان استان‌های دیگر مکالمات تلفنی را دنبال کرده‌ایم تا در مجلس آینده قانون گذاری بهتری داشته باشیم.
وی با تاکید بر لزوم استفاده از مشاوره نخبگان اقتصادی در قانون گذاری و اصلاح قوانین ادامه داد: با جدیت از مشاوره فعالان اقتصادی در اصلاح قوانین دست و پاگیر بهره‌مند خواهیم شد.
منتخب مردم قم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نگاه اقتصادی در مدیران اجرایی استان با تعریف یک مسیر مشخص مدیریتی و آینده نگری نسبت به اجرای مگا پروژه‌ها در استان قم تغییر خواهد کرد.
وی گفت: برای تقویت سرمایه‌گذاری در استان به دنبال ایجاد یک پنجره واحد سرمایه‌گذاری برای رفع موانع کوتاه مدت و بلند مدت سرمایه‌گذاران در چهار سال آینده خواهیم بود.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر