عملکرد پارک علم و فناوری استان در یکسال گذشته جهادی و نویدبخش بوده است

عملکرد پارک علم و فناوری استان در یکسال گذشته جهادی و نویدبخش بوده است

سپهر اقتصاد-مدیرکل بازرسی استان قم در ملاقات با رییس پارک علم و فناوری استان با اشاره به تغییرات مثبت این پارک گفت: از سال گذشته  تحرک پارک علم و فناوری استان در پیگیری‌های اجرایی افزایش محسوس و قابل توجهی داشته است.

به گزارش روابط عمومی و اموربین‌الملل، حجت‌الاسلام والمسلمین طالبی در این دیدار مجموعه عملکرد مدیران دولت سیزدهم در استان قم را مثبت ارزیابی کرد و اذعان داشت: ضمن ارج نهادن به تمامی تلاش‌های پیشین اما به زعم من در یکسال گذشته عملکرد پارک علم و فناوری استان قم در حوزه‌های مختلف بویژه پیگیری اموراجرایی، جهادی‌ و محسوس بوده است.

وی افزود: بحمدالله در سال رشد تولید و مهار تورم عموم دستگاه‌های دولتی استان در مدار تحقق شعارسال حرکت کرده‌اند و این مهم بویژه در حوزه حمایت از افزایش تولیدات شرکت‌های دانش‌بنیان به خوبی مشاهده می‌شود.

مدیرکل بازرسی استان قم با تاکید بر همراهی همه‌جانبه این اداره‌کل با افزایش چتر حمایت‌های پارک علم و فناوری از شرکت‌های دانش‌بنیان استان بویژه در امور عمرانی مربوط به اراضی خاطر نشان کرد: این روند رو به رشد کمی و کیفی در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان استان که حاصل مدیریت جهادی در پارک علم و فناوری است، آینده خوب و روشنی را برای استان قم ترسیم میکند.

در این جلسه همچنین، دکتر رهسپار فرد رییس پارک علم و فناوری استان در گزارش مختصری از افزایش و دستاوردهای شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان استان اظهار داشت: طبق آخرین اطلاعات منتشر شده در پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، از سال ۱۴۰۱ تاکنون ۴۸ شرکت جدید به فهرست شرکت‌های دارای مجوز دانش‌بنیان در استان قم افزوده شده است تا جایگاه این استان در سطح ملی با ۱۵۵ شرکت دانش‌بنیان به رتبه هفتم ارتقاء پیدا کند.

وی افزود:  در همین بازه زمانی، تعداد هسته‌ها و واحدهای فناور پارک علم و فناوری نیز با ۴۰ درصد افزایش از ۱۰۵ به ۱۷۶ هسته و واحد فناور رسیده است.

دکتر رهسپار فرد همچنین به عزم جدی این پارک مبنی بر تسریع در آغاز عملیات عمرانی اراضی پارک علم و فناوری اشاره کرد و گفت: انجام این ماموریت مهم که موجب دلگرمی شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان و به نوعی آبروی زیست‌بوم فناوری و نوآوری استان است بیش از هرچیز مستلزم همدلی و همراهی نهادهای حاکمیتی و نظارتی بویژه استانداری و اداره‌کل بازرسی است.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر