عملیات مبارزه با سن در ۲۹ هزار هکتار از مزارع قم آغاز شد

سپهر اقتصاد - مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: عملیات مبارزه با سن با استفاده از نیروی انسانی و تجهیزات فنی لازم در سطح ۲۹ هزار هکتار از مزارع این استان آغاز شد.

رضا لطیفی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان داشت: از ۲ ماه قبل پیگیری‌های لازم برای تامین و آماده کردن گروه‌های پهپادی و سایر ادوات مورد نیاز برای اجرای عملیات مبارزه با سن در قم انجام شده‌است.

وی با اشاره به فعالیت ۱۶ شبکه مراقبت کشاورزی در قم، افزود: شبکه‌های مراقبت ما در تمامی مناطق استان حضور دارند و از مزارع بازدید می‌کنند، همچنین کارشناسان ما توصیه‌های لازم برای مبارزه به سن را به کشاورزان ارائه داده و زمان‌مناسب سمپاشی را به اطلاع آنان می‌رسانند.

وی ادامه داد: علاوه بر ظرفیت شبکه‌های مراقبت، تعداد ۱۰ گروه پهپادی با در اختیار داشتن ۱۵ دستگاه پهپاد، تعداد ۹۷ دستگاه سمپاش توربولاینر و ۱۵۰ دستگاه سمپاش مخزنی و پشت تراکتوری در اجرای طرح مبارزه با سن استان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لطیفی‌زاده گفت: در کنار کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی، شرکت‌ها، اشخاص و گروه‌های تخصصی نیز در زمینه مبارزه با سن در قم فعالیت می‌کنند.

وی تاکید کرد: ناظران ما با جدیت بر نحو اجرای عملیات مبارزه با سن نظارت دارند تا در زمان تحویل گندم به سیلوها کیفیت آن در بهترین حالت ممکن باشد.

وی ادامه داد: اجرای عملیات مبارزه با سن در استان قم تا خردادماه سال آینده ادامه خواهد یافت و در این مدت کارشناسان و ناظران سازمان جهاد کشاورزی استان از همه مزارع بازدید و وضعیت اجرای طرح را کنترل می‌کنند.

خبرنگار: نجمه وفایی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر