فارغ التحصیلان شیمی در قم بیکار نمی‌مانند

سپهر اقتصاد-رئیس دانشگاه قم گفت: با توجه به ظرفیت بالای قم در حوزه صنایع شیمیایی فارغ التحصیلان دانشگاه قم در رشته‌های مرتبط با شیمی به سرعت جذب بازار کار می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، دبیر علمی بیست و نهمین کنفرانس شیمی آلی ایران در دانشگاه قم در مراسم آغاز این کنفرانس با اشاره به شرکت حدود ۷۰۰ نفر در این گردهمایی علمی گفت: این کنفرانس سه روزه با حضور ۳۰ استاد برجسته کشور ترتیب یافته و در اختتامیه کنفرانس نیز وزیر علوم، تحقیقات و فناوری حضور خواهد داشت.

کیا مهر افزود: حدود ششصد مقاله از دانشگاه‌های داخلی و نزدیک به ۱۰ مقاله از دانشگاه‌های ترکیه، آلمان، عراق و گرجستان به این کنفرانس ارسال شده است.

رئیس دانشگاه قم نیز در مراسم افتتاحیه این کنفرانس گفت: با توجه به ظرفیت بالای قم در حوزه صنایع شیمیایی و نیاز این بخش به استفاده از متخصصان و کارشناسان این شاخه علمی، فارغ التحصیلان دانشگاه قم در رشته‌های مرتبط با دانش شیمی به سرعت جذب بازار کار می‌شوند.

حجت الاسلام و المسلمین احمد حسین شریفی از اشتغال بالای فارغ التحصیلان دانشگاهی شیمی در قم خبر داد و گفت: این استان با برخورداری از شهرک‌های صنعتی مهم و راهبردی در شمار قابل توجهی از صنایع مرتبط با شیمی در کشور جایگاه ویژه‌ای دارد، این مساله موجب بازار کار خوب برای دانشجویان رشته شیمی دانشگاه شده‌است به نحوی که ما فارغ التحصیل بیکار در رشته شیمی و علوم مرتبط با آن در قم نداریم، مگر این که خودشان تمایلی برای ورود به بازار کار نداشته باشند.

گفتنی است بیست و نهمین کنفرانس شیمی آلی کشور از دهم تا دوازدهم آبان در تالار شیخ مفید دانشگاه قم برگزار میشود و در آن ۳۶ استاد، پژوهشگر و دانشجوی برتر شیمی مقالات خود را ارایه میکنند.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر