فراگیری دانش و مهارت برای تقویت ارتباطات بین‌الملل الزامی است

رئیس کمیسیون آموزش و پژوهش اتاق بازرگانی قم بر لزوم فراگیری دانش و مهارت در ارتباطات بین الملل برای توسعه و خدمات در کسب و کار تاکید کرد.

سپهر اقتصاد-رئیس کمیسیون آموزش و پژوهش اتاق بازرگانی قم بر لزوم فراگیری دانش و مهارت در ارتباطات بین الملل برای توسعه و خدمات در کسب و کار تاکید کرد.


به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی صنایع معادن به کشاورزی قم، علی مسبح در دیدار با مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان که با حضور اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و به مناسبت هفته ملی مهارت با موضوع تربیت نیروی کار ماهر مورد نیاز بازار کار در محل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان برگزار شد گفت: این دیدار با هدف نیازسنجی آموزشی، برنامه ریزی و ارائه آموزش‌های مهارتی برگزار گردیده است.

وی فراگیری مهارت در کنار آموزش و تقویت دانش را یک اصل مهم در آگاهی نیروی کار ماهر و تاثیرگذار در بخش صنعت استان دانست و گفت: با توجه به عزم جدی که در سال‌های اخیر برای نیازهای جامعه به خصوص بخش صنعت صورت گرفته است اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان در این زمینه نقش مهمی را خواهد داشت.

رئیس کمیسیون آموزش و پژوهش اتاق بازرگانی قم با تاکید بر اینکه کمیسیون آموزش و پژوهش اتاق بازرگانی در دوره دهم اقدامات شایانی به خصوص در زمینه طرح بورسیه صنعتی انجام داده است گفت: پس از برگزاری جلسات متعدد هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تعیین اهداف و اولویت‌ها در برگزاری دوره‌های آموزشی، موازی کاری‌ها در امور آموزش استان شناسایی و در حال مذاکره برای تبیین یک مسیر روشن در سند آموزشی استان هستیم.

سیدمحمود عرب مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان نیز در این دیدار با تاکید بر ضرورت تربیت نیروی کار ماهر جهت تحقق شعار سال، یکی از برنامه های اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان را ایجاد شهرک مهارت آموزی با استفاده از ظرفیت دانشگاه‌های استان و بنگاه‌های اقتصادی و با رویکرد نگاه به آینده مشاغل و مشاغل آینده اعلام کرد.

عرب افزود: با توجه به اینکه نقش آموزش های مهارتی در زیست بوم فناوری و نوآوری نادیده گرفته شده از دیگر برنامه های این اداره کل، تدوین سند توسعه مهارت استان با هدف نیازسنجی آموزشی مطابق با سند آمایش و اشتغال استان و همچنین تعیین نقش برای متولیان در حوزه آموزش های مهارتی با هدف استفاده بهینه از ظرفیت تمامی دستگاههای اجرائی استان و بنگاه‌های اقتصادی و اصناف است.

در بخش دیگری از این جلسه از سوی اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی قم موضوعاتی از جمله مطالعه فرهنگی روی اشتغال و القاء فرهنگ کار در جامعه بیان و مقرر شد در جلسات کارشناسی این موضوع بررسی و نتایج آن برای تصمیم‌گیری در سطح ملی در صحن اصلی جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان با حضور استاندار قم مطرح تا مصوبات آن جلسه به تهران ارسال شود.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر