فرهنگسازی و مشارکت همگانی بیش از قانون و ضابطه برای حفظ محیط زیست اهمیت دارد

سپهر اقتصاد-محمدحسین بازگیر مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم در دیدار با رئیس و جمعی از مسؤولان دانشگاه قم در سخنانی اظهار داشت: حفاظت از طبیعت و محیط زیست با تکیه بر قوانین و ضوابط حتی اگر سختگیرانه باشند، تا حدودی مؤثر است و در واقع آنچه اهمیت بسزایی دارد، توسعه فرهنگ و اخلاق زیست محیطی در جامعه است.


وی بر ضرورت مردمی شدن و مشارکت آحاد جامعه در حفظ و حراست از محیط زیست بر اساس اصل 50 قانون اساسی تأکید کرد و گفت: اقشار مختلف مردم از بانوان خانه دار تا فعالان اقتصادی و مدیران دولتی، همه باید نسبت به مسأله محیط زیست متعهد و دغدغه مند باشند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم از اقدامات زیست محیطی دانشگاه قم قدردانی کرد و گفت: حضور بیش از ۱۳ هزار دانشجوی ایرانی و خارجی در این مرکز علمی و پژوهشی، ظرفیت بسیار بزرگی است که می تواند در جهت توسعه و تعمیق فرهنگ زیست محیطی در جامعه بسیار مهم و مؤثر باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمدحسین شریفی رییس دانشگاه قم نیز طی سخنانی گفت: این خطه با مشکلات متعدد زیست محیطی مواجه است، اما قطعاً ظرفیت های علمی و پژوهشی بسیاری نیز برای فائق آمدن بر این مشکلات در استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه امروزه موضوع محیط زیست از منظر مطالعات انسانی بسیار مورد توجه قرار گرفته است، اظهار داشت: شهر مقدس قم جایگاهی بی نظیر برای پرداختن به علوم اسلامی و انسانی است و می تواند آموزه‌های اخلاقی و الهیاتی در حوزه محیط زیست را به خوبی در عرصه‌های ملی و بین‌المللی ارائه دهد.

رئیس دانشگاه قم با بیان اینکه این مجموعه می‌تواند در این راستا محور برنامه‌ها و اقدامات قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: دانشگاه قم در جهت توسعه فعالیت‌های زیست محیطی اقداماتی نظیر راه اندازی تصفیه خانه فاضلاب، استفاده از انرژی خورشیدی و گسترش فضای سبز را به انجام رسانده است.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر