قاچاق کالا در پوشش بارِ ضایعات آهن

سپهر اقتصاد-متهمی که در قالب بارِ ضایعات آهن، انواع کالای قاچاق حمل می کرد به پرداخت بیش از 12 میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعزیرات حکومتی قم، تقی حسام گفت: پرونده حمل 256 جفت کتانی و 68 طاقه پارچه قاچاق به ارزش 6 میلیارد و 300 میلیون ریال در شعبه اول اداره کل تعزیرات حکومتی قم رسیدگی شد.

سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی قم افزود: شعبه به دلیل ارائه نکردن مدارک قانونی، اتهام قاچاق را محرز و علاوه بر ضبط کالاهای قاچاق متهم را به پرداخت 12 میلیارد و 600 میلیون ریال جزای نقدی معادل 2 برابر ارزش کالا محکوم کرد.

حسام گفت: ماموران نیروی انتظامی گزارشی پیرامون حمل انواع کالای قاچاق در محورهای مواصلاتی با یک دستگاه خودروی کامیونت که به صورت ماهرانه در زیر بارِ ضایعات آهن جاساز شده بود را دریافت که پس از توقیف و تشکیل پرونده برای رسیدگی به اداره کل تعزیرات حکومتی قم ارسال کردند.

محکومیت کامیون‌دار عرضه‌کننده سوخت قاچاق

یک کامیون‌دار قمی به اتهام عرضه خارج از شبکه سوخت به پرداخت بیش از سه میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شد.

تقی حسام گفت: پرونده قاچاق 10 هزار و 351 لیتر سوخت (گازوئیل) به ارزش یک میلیارد و 933 میلیون ریال در شعبه سوم تعزیرات حکومتی قم رسیدگی شد.

سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی قم افزود: شعبه به دلیل ارائه نکردن مدارک قانونی، اتهام قاچاق را محرز و متهم را به پرداخت سه میلیارد و 866 میلیون ریال جزای نقدی معادل 2 برابر ارزش تخلف محکوم کرد.

حسام گفت: کارشناسان شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه قم در بازبینی و بررسی تراکنش‌های کارت سوخت یک دستگاه خودرو کامیون در یکی از جایگاههای دریافت سوخت در سطح شهر قم به سوءاستفاده از این مقدار سوخت یارانه‌ای تخصیص یافته برای استفاده در امور حمل بار پی بردند و گزارش تخلف آن را برای رسیدگی به اداره کل تعزیرات حکومتی قم ارسال کردند.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر