قم به الگویی در حوزه انضباط شهری در کشور تبدیل‌شده است

سهراقتصاد-مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم گفت: امروزه قم در بین کلان‌شهرها در حوزه انضباط شهری حرف‌های برتر را می‌زند و به‌نوعی به یک الگو در این زمینه تبدیل‌شده است.


به گزارش شهرنیوز، احمدرضا شفیعی در دیدار آیت‌الله سید ابوالقاسم فقیهی که در سالن جلسات اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم برگزار شد، با بیان اینکه قم از شهرهای پیشتاز و پیشرو در حوزه انتظام بخشی در سطح شهر است، اظهار داشت: امروزه قم در بین کلان‌شهرها در حوزه انضباط شهری حرف‌های برتر را می‌زند و به‌نوعی به یک الگو در این زمینه تبدیل‌شده است.

وی با بیان اینکه تا همین چند سال گذشته شاهد انواع و اقسام ناهنجاری‌های اجتماعی در سطح شهر بودیم، ابراز کرد: ساماندهی دست‌فروشان، تکدی گری، کودکان کار، وانت‌بارها، ساخت‌وسازهای غیرمجاز، معتادان متجاهر و... گوشه‌ای از این ناهنجاری‌ها به شمار می‌رفت.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم به ساماندهی دست‌فروشان و وانت‌بارها اشاره کرد و گفت: حدود دو هزار نفر به‌صورت شبکه‌ای و غیربومی در این بخش‌ها مشغول به فعالیت بودند که با هماهنگی و همکاری دستگاه قضایی ساماندهی این مشاغل انجام و این افراد از شهر خارج شدند.

وی یکی از دغدغه‌ها در این راستا را توجه به معیشت افراد بومی دانست و خاطرنشان کرد: این افراد نیز در چارچوب‌های مشخص ساماندهی شدند.

شفیعی یکی از تخلفات در شهرها را ساخت‌وسازهای غیرمجاز برشمرد و افزود: خوشبختانه با اقدامات مناسب حاشیه‌نشینی در شهر علی‌رغم اینکه مناطق 2، 5 و 6 مستعد این موضوع هستند، نداریم.

وی از آزادسازی حدود 200 هزار مترمربع از اراضی در ساخت‌وسازهای غیرمجاز در سال‌های گذشته خبر داد و یادآور شد: یکی دیگر از اقدامات ساماندهی نصب چادرهای مسافرتی در سطح شهر است و این کار در سال‌های گذشته با اقدامات مناسب تنها در کمپ‌های پیش‌بینی‌شده امکان‌پذیر است.

به گفته مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم، شهروندان از راه‌های مختلف از این اقدامات انتظام بخشی در سطح شهر اعلام رضایتمندی می‌کنند و مجموعه مدیریت شهری در این راستا ثابت‌قدم است.

خبرنگار: نجمه وفایی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر