قم در صدر جدول تبدیل مجوزهای کشور قرار گرفت

سپهر اقتصاد- مدیرکل اقتصادی و دارایی قم گفت: بر اساس آمار منتشر از سوی وزارت اقتصاد و دارایی، قم در میان ۳۱ استان کشور در صدر جدول تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیک قرار گرفته‌است.


مهدی فراهانی در گفت‌وگو با ایرنا، بیان داشت: تا روز بیست و سوم بهمن‌ماه، تعداد ۹۴۳ نفر از فعالان اقتصادی در قم مجوزهایشان را الکترونیکی کرده و شناسه یکتا دریافت نمودند که با توجه به تعداد صاحبان پروانه کسب، استان قم در کارزار تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیک از سایر استان‌ها پیشی گرفته‌است.

وی با اشاره به اینکه براساس حکم ماده یک قانون تسهیل صدور مجوزها، باید همه مجوزهای کاغذی تا پایان سال ۱۴۰۲ به مجوز الکترونیکی (شناسه یکتا) تبدیل شوند، افزود: امکان تبدیل غیرحضوری و رایگان مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا از طریق درگاه ملی مجوزها برای صاحبان کسب و کار از دی ماه ۱۴۰۲ مهیا و عملیات تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا آغاز شده‌است.

گفتنی‌است از ابتدای سالجاری تا پایان دی ماه، ۱۴ هزار و ۵۵۴ درخواست‌ مجوز کسب‌ و کار در این استان از بستر درگاه ملّی مجوزها بدون مراجعه حضوری و به صورت الکترونیکی صادر شد، در حالی که در مدت مشابه سال گذشته، صدور فقط سه‌هزار مجوز الکترونیکی از درگاه ملّی مجوزها در استان به ثبت رسید.

آموزش تمامی دستگاه‌های اجرایی، گسترش تبلیغات محیطی و شهری و اجرای پویش تبلیغاتی - فرهنگی درگاه ملّی در استان، احصاء بیش از ۶۰ مشکل فنی و انتقال آن به مرکز ملی پایش برای حل مسائل و همچنین پاسخگویی مستمر از جمله عوامل موفقیت این طرح در قم است.

حدود ۷۰ درصد مجوزهای صادر شده توسط اداره‌کل صنعت، معدن،تجارت در ۲ رسته تاسیس و بهره‌برداری از واحدهای تولیدی و صنعتی بوده‌است که این حجم از تقاضا نیز در زمینه جهش تولید و پویایی امور صنعتی در استان امید آفرین است.

فرآیند تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیک، غیرحضوری و رایگان است و با وجود پروانه کاغذی معتبر و کارت ملی، در کمتر از پنج دقیقه از درگاه ملی مجوزها به نشانی mojavez.ir قابل انجام است.

شرط ارائه خدمات دولتی، داشتن شناسه یکتاست و درحال حاضر، بانک‌های سراسر کشور و تا پایان سال، همه اداره‌های دولتی و قوه قضاییه، فقط شناسه یکتا را به عنوان پروانه کسب می‌شناسند.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر