قم میزبان گردشگران مسلمان ترکیه‌ای می‌شود

سپهر اقتصاد-مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم گفت: شهر مقدس قم میزبان گردشگران مسلمان از کشور ترکیه خواهد بود.


به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم،  علیرضا ارجمندی با بیان این مطلب اظهار کرد: هفته گذشته جلساتی با رئیس بخش گردشگری شهر وان ترکیه برگزار کردیم که در این جلسات مقرر شد، گردشگران مسلمان ترکیه به قم سفر کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم اضافه کرد: توافق‌های خوبی در این نشست به دست آمده که یکی از آن‌ها تقویت روابط گردشگری بوده که البته تبادل گردشگر یک طرفه است به این صورت که استان قم برنامه‌ای برای اعزام تورهای گردشگری به ترکیه ندارد اما پیش‌بینی‌های لازم برای میزبانی از گردشگران مسلمان ترکیه انجام شده است.

ارجمندی ادامه داد: بر اساس توافق‌های انجام شده در این نشست، قم آمادگی میزبانی از گردشگران مسلمان از کشور ترکیه را دارد و برنامه‌ریزی‌ها برای حضور گردشگران ملسمان از کشور ترکیه انجام شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به ظرفیت‌های قم در حوزه گردشگری زیارتی خاطرنشان کرد: وجود حرم حضرت معصومه (س) و بقاع متبرکه امامزادگان مختلف در قم باعث شده تا این شهر مقصد مناسبی برای گردشگران مسلمان از کشورهای مختلف از جمله کشورهای همسایه باشد.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر