قم یکی از قطب‌های توریسم درمانی کشور

سپهر اقتصاد- استان قم با داشتن ده‌ها مرکز درمانی مجهز در بخش‌های شیمی درمانی، چشم پزشکی و درمان ناباروری به یکی از قطب‌های توریسم درمانی تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم،مدیر امور درمان دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: هر ساله تعداد زیادی از گردشگران از کشور‌های مختلف با مراجعه به مراکز درمانی از خدمات مختلفی همچون دندانپزشکی چشم پزشکی پوست مو و زیبایی ناباروری و جراحی سنگین استفاده می‌کنند.

 دکترمجید فخاران افزود: وزارت بهداشت در طرح جدیدی تصمیم دارد تا با ساماندهی این مراکز درمانی که امکان ارائه خدمات به مسافران خارجی را دارد به این مراکز امتیازات ویژه‌ای را اختصاص دهد.

 یکی از درمانگاه‌هایی که در جذب توریسم توانسته گردشگران مختلفی را از کشور‌های حوزه خلیج فارس و اروپا جذب کند کلینیک تخصصی آدینا است که توانسته خدمات تخصصی در زمینه‌های پوست و کاشت مو به مراجعان ارائه دهد.

 دکتر اربابی مدیر این کلینیک می‌گوید: مراجعان این درمانگاه منحصر به کشور‌های حوزه خلیج فارس نمی‌شود بلکه از اروپا و آمریکا نیز بیمارانی برای انجام خدمات تخصصی در حوزه پوست و مو به این درمانگاه مراجعه می‌کنند.

 وی افزود:این درمانگاه با بهره‌گیری از مجهزترین سیستم‌های پزشکی دنیا و استفاده از پزشکان فوق تخصص توانسته رضایتمندی مهمانان خارجی را فراهم کند برخی مراکز پوست و مو که به صورت غیر مجاز فعالیت می‌کنند تهدید جدی برای فعالان این حوزه است و برخی به علت ناآگاهی و یا تبلیغات‌های غیر واقعی گرفتار این مراکز غیر مجاز می‌شوند که برای ترمیم آن باید سال‌ها معطل شوند وچندین برابر هزینه‌های اولیه پرداخت کنند.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر