قوانین زیست محیطی فصل‌الخطاب است، همه باید به آنها متعهد باشند

قوانین زیست محیطی فصل‌الخطاب است، همه باید به آنها متعهد باشند.

سپهر اقتصاد-مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم گفت:قوانین زیست محیطی فصل‌الخطاب است، همه باید به آنها متعهد باشند.

محمدحسین بازگیر در نشست با مدیران عامل و کارشناسان HSE واحد‌های صنعتی منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان که مناسبت روز جهانی خاک برگزار شد گفت: امروز در سراسر جهان، بسیار فراتر از توان و ظرفیت اکولوژیکی، از منابع حیاتی بهره کشی و سهم آیندگان را هم مصرف کرده‌ایم.

وی با اشاره به افزایش معضلات و چالش‌های جدی زیست محیطی در استان قم در سال‌های گذشته از جمله گرد و غبار و فرونشست زمین خاطرنشان کرد: حفاظت از طبیعت و محیط زیست، وظیفه دینی، اخلاقی و قانونی همه مردم و مسئولان است.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی از معدود کشورهایی است که در قانون اساسی خود بر حفظ محیط‌زیست تأکید کرده است، اظهار داشت: قانون هوای پاک، مدیریت پسماند، حفاظت از خاک و دیگر قوانین موضوعی در این حوزه، فصل الخطاب بوده و همه واحد‌های تولیدی و صنعتی باید نسبت به رعایت این قوانین اهتمام جدی داشته باشند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم با بیان اینکه ما نمی‌توانیم نسبت به محیط زیست پیرامون خود بی‌تفاوت باشیم و به بهانه توسعه و تولید آن را از بین ببریم، تصریح کرد: ما زمانی پسماندها را از خانه و کارخانه خود فقط «دور» می‌کردیم، اما امروز می دانیم در محیط زیست دوری وجود ندارد، حتی قعر اقیانوس ها هم به ما نزدیک است.

بازگیر همچنین خوداظهاری زیست محیطی واحد‌های صنعتی را فرصت خوبی برای آنها دانست و گفت: یکی از مهمترین اقدامات که باید مورد توجه قرار بگیرد، ایجاد فضای سبز با استفاده از درختان متناسب با شرایط اقلیمی منطقه حداقل به میزان ۱۰ درصد از مساحت واحد‌های صنعتی است.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر