لزوم استفاده شهروندان از فرصت تعیین تکلیف ساختمان‌های دارای رأی قطعی تخلفات در قم

در آیینی ۴۶ واحد مسکونی به خانواده‌های تحت پوشش سازمان بهزیستی تحویل داده شد

سپهر اقتصاد-معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم گفت: شهروندان از فرصت استفاده از تعیین تکلیف ساختمان‌های دارای رأی قطعی تخلفات در قم استفاده کنند.

به گزارش شهرنیوز، مجید متین فر در جلسه هماهنگی اجرایی قانون بند "ت" تبصره ۶ که با حضور مدیران مناطق هشتگانه به میزبانی منطقه ۳ شهرداری برگزار شد، اظهار داشت: برخی از ابهامات این قانون نیاز به دریافت مجوزهای لازم و کسب تکلیف از مجاری قانونی داشت و خوشبختانه بسیاری از ایرادات و ابهامات رفع شده است.
وی با بیان اینکه مبنای محاسبه این عوارض، سال تخلف و قیمت منطقه‌ای ۱۴۰۲ به‌منظور کاهش هزینه‌ها برای شهروندان در نظر گرفته‌شده است.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم هدف از برگزاری این جلسات را ایجاد هماهنگی و وحدت رویه اجرایی دانست و ادامه داد: هماهنگی‌های خوبی بین شهرداری، نظام‌مهندسی و کارشناسان رسمی دادگستری استان به وجود آمده است.
وی محدودیت زمانی اجرای این قانون را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: تا پایان شهریورماه فرصت مناسب ثبت درخواست‌ها و پیگیری‌هاست و تا این زمان باید هرگونه تسهیلگری صورت گیرد، همچنین برای پررنگ‌تر شدن ظرفیت این قانون برای شهروندان، نیاز به تبلیغات و فضاسازی‌های گسترده‌تری در سطح شهر است.
متین فر با تأکید بر اینکه رسیدگی به این پرونده‌ها نیاز به اولویت‌بندی دارد تا بتوان از ظرفیت محدود این قانون بهترین بهره را برد، مطرح کرد: در مناطق با دقت این پرونده‌ها بررسی شود و نباید کیفیت فدای کمیت شود.
وی از تدوین فرم مشخص و متحدالشکل با همکاری ادارات کل درآمد و حقوقی خبر داد.
خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر