لزوم انجام مطالعات عارضه‌سنجی ترافیکی در ساخت‌وسازها در قم

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم خواستار وضع قوانین بالادستی برای انجام مطالعات عارضه‌سنجی برای ساختمان‌های بزرگ با کاربری خاص شد.

سپهر اقتصاد-معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم خواستار وضع قوانین بالادستی برای انجام مطالعات عارضه‌سنجی برای ساختمان‌های بزرگ با کاربری خاص شد.

به گزارش شهرنیوز، رضا خانه‌زاد یزدی با اشاره به اینکه مطالعات عارضه‌سنجی ترافیکی در دنیا نوع متداولی از مطالعات است اظهار داشت: این مطالعات برای هر ملک با کاربری خاص صورت می‌گیرد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم توجه به اولویت این موضوع در معاونت را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: پیگیر هستیم که احداث ساختمان‌های خاص حتماً با عارضه‌سنجی ترافیکی همراه باشد و نیازهای پارکینگی و تردد در این ساختمان‌ها در نظر گرفته شود که البته این موضوع به وضع قوانین بالادستی نیازمند است.

وی ادامه داد: طرح تفصیلی شهر قم یک الگوی کلی است و برای ساختمان‌های خاص و ویژه باید مطالعات تکمیلی داشته باشیم.

خانه‌زاد یزدی با اشاره به اینکه عارضه‌سنجی ترافیکی بر مبنای علم روز و با استفاده از ابزارهای نوین بسیار کارگشا است خاطرنشان کرد: همان‌طور که در هر ساختمان یک طراح سازه و معمار و تأسیسات داریم، یک طراح ترافیک هم وجود داشته باشد که برای این ساختمان‌های خاص برنامه و طرح بدهد تا پس از تصویب اجرایی شود.

وی مطرح کرد: سال‌هاست وجود مهندس ترافیک در نظام‌مهندسی ساختمان تائید شده اما استفاده از این تخصص تنها به احساس نیاز مالک در موارد خاص بستگی دارد درحالی‌که تمام ساختمان‌های با تراکم بالا و کاربری‌های جاذب سفر به‌ویژه در هسته مرکزی شهرها باید این مطالعات را داشته باشند.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر